arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

احمدی مقدم: 1500 فحاش از ناجا اخراج شدند

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه جرایم سازمان نسبت به 5 سال گذشته 50 درصد كاهش یافته است افزود: كاركنانی كه فحش و ناسزا به ارباب رجوع بدهند باید از سازمان اخراج شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه جرایم سازمان نسبت به 5 سال گذشته 50 درصد كاهش یافته است افزود: كاركنانی كه فحش و ناسزا به ارباب رجوع بدهند باید از سازمان اخراج شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح چهارشنبه در حاشیه همایش نگهداشت نیروی انسانی ناجا اظهار كرد: اگربخواهیم به الگوی پلیس شایسته در نظام اسلامی و در برنامه چشم‌انداز به منظور تحقق عدالت در جامعه دست پیدا كنیم قطعا نباید فساد درون سازمانی همچون نیروی انتظامی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: گاهی شعارهایی علیه فساد می‌دهیم كه این شعارها قابل اندازه‌گیری نیست اما برنامه پلیس این است كه به صورت عملیاتی شاخصه‌ها را در نظر بگیرد. به طور مثال میزان تخلفات در نیروی انتظامی بطور میانگین سالانه 10 درصد كاهش یافته است.

وی ادامه داد: امروز جرایم در نیروی انتظامی نسبت به 5 سال گذشته 50 درصد كاهش یافته است. این در حالیست كه كیفیت جرایم هم در این مدت تغییر یافته به طوری كه در گذشته ممكن بود جرایم ما همكاری با باند قاچاق موادمخدر بوده باشد اما امروز این جرایم فرار از خدمت است. یعنی یكی از كاركنان به مرخصی می‌رود و اگر پس از 15 روز مراجعه نكند به عنوان فرار از خدمت محسوب می‌شود و برای رسیدگی به دادسرا معرفی خواهد شد.

نوع جرایم در ناجا به سمت جرایم خفیف است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه نوع جرایم در نیروی انتظامی به سمت جرایم خفیف در حال سیر كردن است افزود: برای كاهش فساد در نیروی انتظامی موضوع تشویق و تمدید را مورد نظر قرار داده‌ایم و افزایش امتیازات در نیروی انتظامی مدنظر قرار گرفته است كه امتیازات در مناطق سخت و پرمخاطره را افزایش داده‌ایم به طوری كه اگر عنوان كنیم چند درصد از نیروها تمایل به رفتن به مرز را دارند 70 درصد اعلام آمادگی خواهند كرد و اگر بخواهیم كه نیروهایمان از مرز برگردند تنها 2 تا 3 درصد داوطلب خواهند شد.

وی افزود: با بالابردن امتیازات می‌خواهیم به خدمت ارزش داده شود بخصوص در مناطقی كه لغزش و فساد ممكن است بیشتر باشد تا دیگر بهانه سخت بودن كار و نبودن امتیازات در این رابطه وجود نداشته باشد.

احمدی‌مقدم با اشاره به تقویت بنیاد تعاون و حل شدن مشكل مسكن در نیروی انتظامی اظهار كرد: كرایه مسكن از سبد هزینه خانوار در نیروی انتظامی حذف شده است و اعلام شده كه دررابطه با مسكن مهر اگر كسی واجد شرایط باشد هزینه پیش پرداخت به صورت هدیه به فرد مورد نظر داده شود.

فرمانده نیروی انتظامی توجه به آموزش‌های رفتاری و حرفه‌ای و افزایش امید در بین كاركنان را در راستای كاهش فساد در این سازمان مهم توصیف كرد و افزود: همچنین موضوع تنبیه و شدت عمل در برابر متخلفان هم مدنظر قرار دارد. به طوری كه اگر فردی در نیروی انتظامی 10 هزار تومان رشوه بگیرد باید از این سازمان جدا شود. البته اثبات این موضوع هم بسیار سخت است و اگر برای ما هم محرز باشد دادگاه ادله ما را نپذیرد و این فرد تبرئه شود اما فردی كه در درون سازمان به چهره بدی تبدیل شده است در كمیسیون انضباطی عذراش را می‌خواهیم.

اخراج افرادی كه در سازمان نظر ناموسی نسبت به خانمی داشته باشند/ اخراج یكهزار و 500 فحاش از ناجا

وی اضافه كرد: اگر فردی در سازمان نظر ناموسی نسبت به خانمی را داشت باید از سازمان اخراج شود كه البته اثبات چنین موضوعاتی بسیار سخت است. هر چند ما با چنین موضوعاتی از زاویه تخلف با این فرد برخورد می‌كنیم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان كرد: اخیرا اعلام كرده‌ایم كه اگر فردی به ارباب رجوع فحش و ناسزا داد، این فرد را از سازمان بیرون می‌كنیم. چون پلیس باید الگوی اخلاق برای جامعه باشد و اگر كسی می‌خواهد به فرزند خود ادب و شئونات یاد دهد باید پلیس را به عنوان الگو معرفی كند و فردی كه در سازمان فحش و ناسزای ركیك می‌دهد حتما باید از سازمان اخراج شود.

احمدی مقدم خاطرنشان كرد: با توجه به تنگ‌تر شدن حلقه نظارتی به چنین موضوعاتی در ابتدا سالانه 2هزار و 500 نفر از سازمان اخراج می‌شدند و این آمار در سال گذشته به یكهزار و 500 نفر رسیده است و در برنامه پنجم این آمار كاهش خواهد یافت و اگر مسئولی در این رابطه مسئولیت خود را انجام نداده باشد بركنار می‌شود چون پلیس در رابطه با این موضوع بسیار جدی است.

وی با بیان اینكه مجرم و متهم نیز حقوقی دارند افزود: مجموع این اقدامات آثار خود را گذاشته است اما نباید انتظارات جامعه را بسیار افزایش دهیم چون به طور مثال یك فیلمی را از یك پلیس می‌گیرند و عنوان می‌كنند كه اظهارات شما در رابطه با این موضوعات درست نبوده است. این در حالیست كه یكی از راههای كاهش چنین رفتارهایی تقویت نظارت مردمی است. هر چند برخی از همكاران ما گلایه می‌كنند كه افزایش نظارت مردمی باعث شده است كه مامور پلیس در اجرای قانون و مقررات محتاط شود، اما با تمام این صحبت‌ها ما ترجیح داده‌ایم كه مردم بتوانند از حقوق خود دفاع كنند و هر موردی كه مردم به پلیس گزارش دهند پلیس موضوع را بررسی خواهد كرد و اگر مشخص شود كه مامور وظیفه خود را به درستی انجام داده است تشویق خواهد شد و در غیراین صورت تذكر خواهیم داد و نتیجه را به مردم اعلام می‌كنیم.

وی تاكید كرد: مبارزه با فساد در نیروی انتظامی یك ركن اصلی است.

فرمانده نیروی انتظامی درباره افزایش استفاده از روانگردان‌ها در كشور هم گفت: آمار كشفیات و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد كه هرچقدر قیمت موادمخدر سنتی افزایش پیدا كند قیمت روانگردان‌ها كاهش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه در گذشته روانگردان‌ها با استفاده از مواد محدود و در آشپزخانه‌ها تولید می‌شد افزود: متاسفانه مواد اولیه روانگردان‌ها دربسته‌های بزرگ از پاكستان وارد كشور می‌شود و اخیرا در كشفیاتی كه پلیس داشته است مشاهده شده كه قاچاقچیانی كه از خارج به داخل كشور می‌آیند موادمخدر شیشه به همراه دارند كه این یك موضوع جدید است و نشان دهنده وجود خطر در این رابطه است.

كشف محموله بزرگ موادمخدر در روز گذشته در كرمان

وی اضافه كرد: در روز گذشته در كرمان یك محموله ضبط شد كه حامل حدود 800 كیلوگرم تریاك ، 300 كیلوگرم مرفین و حدود60 كیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینكه در حال حاضر قیمت هروئین نسبت به شیشه رو به افزایش است افزود: این موضوع باعث شده است كه افراد به سمت موادمخدر شیشه تمایل پیدا كنند و این در حالیست كه آگاهی در رابطه با این نوع موادمخدر هم در بین مردم كم است به طوری كه بسیاری فكر می‌كنند كه موادمخدر شیشه اعتیادآور نیست و حتی كاركردهای مثبتی هم دارد درحالی كه چنین موضوعی حقیقت ندارد و چنین نگاهی خطرناك است.

دستگاه قضایی هنوز شدت عمل در رابطه با روانگران‌ها ند‌ارد

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان كرد: در قانون مبارزه با موادمخدر موضوعات خوبی مدنظر قرار گرفته است اما سازمان‌ها متناسب با قانون جلو نرفته است. یعنی در دستگاه قضایی هنوز شدت عمل را در رابطه با روانگران‌ها در حد انتظار مشاهده نكرده‌ایم و در بخش درمان نیز هنوز گام اساسی برداشته نشده است.

وی تاكید كرد: پلیس اعلام خطر كرده است كه اگر مراكز درمانی، بازپروری، زندانها و اردوگاه‌ها فكری برایشان نشود باز هم چهره‌ای كه طی یكی دو سال رو به اصلاح بود دوباره بازخواهد گشت و در معابر، پارك‌ها و خیابانها شاهد معتادان رها شده خواهیم بود.

احمدی مقدم درباره برنامه پلیس در حوزه امنیت اخلاقی از اواخر اردیبهشت ماه گفت: از اول اردیبهشت اقدامات پلیس در این رابطه آغاز شده است البته از اوایل خردادماه به دلیل آن كه موج سفرها و مراجعه مردم به فضاهای سبز، پارك‌ها و تفرجگاه‌ها افزایش خواهد یافت توجه به مسایل ترافیكی، تقویت حضور پلیس در پارك‌ها و گردشگاه‌ها، كوه و تفرجگاه‌ها مدنظر قرار گرفته است.

وی به بحث اجرای طرح دریا اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه ماه مبارك رمضان نیز در اواسط تابستان قرار دارد باید برای رعایت این شئونات ملاحظات خاصی شود و تمام این موضوعات برای ایجاد امنیت روانی جانی گردشگران و مردم است تا از این فصل استفاده كنند.
نظرات بینندگان