arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵

اسد: به همه تلاش‌ها برای حل بحران سوریه پاسخ مثبت داده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه کشورش مواضع خود در رویارویی با تروریسم را تغییر نداده و نمی‌دهد گفت: ما به همه تلاش‌ها برای حل بحران پاسخ مثبت داده‌ایم.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با بیان این مطلب گفت: عربستان، ترکیه، فرانسه و انگلیس طرف‌هایی هستند که بر سر راه حل بحران سوریه سنگ‌اندازی می‌کنند و به شکست نیروهای نظامی سوریه در میادین جنگ امید بسته‌اند اما پیروزی های ما در نبرد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیروزی‌های ما در نبرد با تروریست‌ها بر مواضع همان کشورهایی که سنگ‌اندازی می‌کنند نیز تاثیر خواهد گذاشت. آن‌ها منتظر شکست ارتش سوریه هستند تا شروط خود را در مذاکرات سیاسی بر ما تحمیل کنند. اکنون پیروزی‌های نیروهای دولتی سوریه باعث پیشبرد مذاکرات خواهد شد و مانعی بر سر آن نیست.

اسد گفت: ما تاکنون برای یافتن راه حلی منطقی جهت حل بحران و شکل گیری یک راهکار سیاسی به تمامی طرح‌های پیشنهاد شده از سوی تمامی طرف‌ها بدون استثناء پاسخ مثبت داده‌ایم حتی اگر این طرف‌ها صادق نبوده باشند. هدف ما این بوده تا تمامی راه‌ها را برای حل بحران بیازماییم.

رئیس جمهور سوریه درباره نقش روسیه در روند حل بحران کشورش نیز گفت: حمایت نظامی روسیه از سوریه و پشتیبانی‌های دیگر دوستان سوریه و نیز پیروزی‌های میدانی همگی به تسریع روند سیاسی خواهند انجامید.

اسد گفت: سوریه مواضع خود را در رویارویی با تروریسم نه پیش از حمایت‌های نظامی روسیه و نه پس از آن تغییر نداده و نمی‌دهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان