arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵

وزیر خارجه انگلیس ، روسیه را تهدیدی برای کل جهان دانست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که روسیه تهدیدی برای کل جهان است.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، وزیر خارجه انگلیس در ادامه سیاست های ضدروسی خود که در دو سال اخیر پس از بحران اوکراین و تیرگی روابط روسیه و غرب بطور گسترده از سوی لندن اجرا می شود، روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در تفلیس گفت که تهدید اصلی روسیه برای جهان این است که دولت این کشور اصول و معیارهای قوانین بین المللی را محترم نمی شمارد.

هاموند افزود: روسیه قوانین بین المللی را نادیده می گیرد و اصولی را نادیده می گیرد که به عنوان ساختار مناسبات بین المللی پذیرفته شده است . این رفتار مسکو ما را به چالش می خواند و برای تمام کشورها تهدید محسوب می شود.

به گفته وزیر خارجه انگلیس، روسیه فرصت داشت تا نقش سازنده ای را در عرصه جهانی ایفا کند. 
وی گفت: به عنوان مثال این فرصت برای روسیه فراهم شد هنگامی که این کشور به مبارزه با تروریست ها در سوریه پرداخت.

هاموند خاطرنشان کرد: روسیه و انگلیس در مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه منافع مشترکی دارند. ازجمله هر دو کشور خواهان نابودی گروه داعش هستند.

وزیر خارجه انگلیس گفت: روسیه باید رویه احترام به قوانین بین المللی را در پیش بگیرد تا کشورهای دیگر با آن همکاری کنند.

روابط روسیه و انگلیس در سال های اخیر پرتنش بوده اما مناسبات دو کشور پس از بروز بحران در اوکراین در سال 2014 سرد شده و لندن سیاست سختی را علیه مسکو در پیش گرفته و بارها از سیاست های این کشور انتقاد کرده است.

انگلیس از ادامه تحریم های غرب علیه روسیه حمایت می کند و این روش را برای واداشتن مسکو به بازپس دادن کریمه به اوکراین و قطع حمایت از شبه نظامیان روس تبار در شرق اوکراین ضروری می خواند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان