arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

اردوغان: با درخواست کردها برای خودمختاری مخالفم

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور در جمع طرفداران این حزب در شهر یوزکات ترکیه بار دیگر مخالفت خود را با درخواست کردهای این کشور جهت دستیابی به خودمختاری اعلام کرد و گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که ترکیه تجزیه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که هرگز اجازه تجزیه این کشور را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته‌ی روزنامه لبنانی السفیر، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور در جمع طرفداران این حزب در شهر یوزکات ترکیه بار دیگر مخالفت خود را با درخواست کردهای این کشور جهت دستیابی به خودمختاری اعلام کرد و گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که ترکیه تجزیه شود.

نخست وزیر ترکیه که در ادامه مبارزات انتخاباتی‌اش به این شهر سفر کرده بود تاکید کرد، ترکیه متعلق به همه شهروندان این کشور است.

وی اظهار کرد: ترکیه متعلق به ترک‌ها و کردهای این کشور است، ما همیشه گفتیم و می‌گوییم که یک ملتیم و دارای یک پرچم، یک دولت و یک کشوریم.

اردوغان پیش از این در یک اجتماع انتخاباتی در منطقه‌ی سنجان آنکارا گفته بود، در صورتی که حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن موفق به تشکیل دولتی تک‌حزبی نشود، صحنه‌ی سیاسیت را ترک می‌کند.

وی از رهبران احزاب مخالف به ویژه کمال کلیجدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق و دولت باخچلی، رهبر حزب جنبش ناسیونالیست ترکیه خواست که در صورت عدم موفقیت در تشکیل دولت تک‌حزبی آنها نیز صحنه‌ی سیاسیت را ترک کنند.

از سوی دیگر فرانسیس ریکاردونه، سفیر آمریکا در ترکیه پس از دیدار با اردوغان اظهار کرد: ما همه موضوعات روز از جمله تحولات منطقه را بررسی کردیم. من دیدگاه اردوغان را به دولت آمریکا منتقل می‌کنم چرا که طرح‌های اردوغان و ترکیه درباره منطقه برای ما بسیار مهم است و ما از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنیم.

سفیر آمریکا در ترکیه تصریح کرد: تروریسم مشکل تمام منطقه است و ترکیه هم‌پیمان مهم آمریکاست، به همین دلیل ما همواره می‌خواهیم از دیدگاههای این کشور مطلع شویم.
برچسب ها: اردوغان ، ترکیه
نظرات بینندگان