arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

املی لاریجانی: در دوران اصلاحات کتب فراوانی در حوزه فرقه های انحرافی چاپ شده

آیت الله آملی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در نخستین روز کنگره بزرگداشت علامتین سعید العلما اشرفی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: لزوم تفقه در دین امری عقلانی است و فهم عالمانه در دین بسیار ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دستگاه قضا خواستار تیین بیشتر نقش علما و بزرگان دینی در جامعه اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله آملی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در نخستین روز کنگره بزرگداشت علامتین سعید العلما اشرفی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل افزود: لزوم تفقه در دین امری عقلانی است و فهم عالمانه در دین بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: عالمان جلیل القدری چون علامه سعیدالعلما و ملامحمد اشرفی از شخصیتهای بزرگ مازندران بوده که باید نقش آنان در جامعه برای مردم تبیین شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه خداوند هیچ چیزی را افضل تر از دین بنا ننهاده است، اظهار داشت: پاسداشت عالمان بزرگی که در راه دین و حراست از ارزشهای دینی گام برداشته اند بسیار ضروری است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه حضور عالمان بزرگ در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس بر همگان جاری است، یادآور شد: نقش علمای دین و روحانیت در صحنه برخورد با انحرافات بسیار ضروری و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه باید برای بازشناسی و معرفی جایگاه علمای دین به نسل جوان جامعه کنگره های بزرگداشت بیشتری برگزار کرد، افزود: با این اقدام می توانیم جلوی بسیاری از انحرافات جوانان از عرفانهای انحرافی را گرفت.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ولایت پذیری آحاد جامعه خواستار تقویت مفهوم بصیرت در سطح مردم شد و افزود: بدون داشتن معارف اسلامی نمی توان مصداق واقعی دین را برای مردم تفهیم کرد چرا که علمای ما از صدر اسلام تاکنون در حوزه بازشناسی معارف دینی و اسلامی نقش اثرگذار داشتند.

وی با اظهار اینکه متاسفانه معرفی علمای دینی از سوی حوزه های علمیه بسیار کم بوده است، خاطرنشان کرد: وظیفه عالمان دینی و روحانیت در تبیین نقش علما و مشاهیر بزرگ مناطق بسیار ضروری است.

آملی لاریجانی با بیان اینکه در دوران اصلاحات کتب فراوانی در حوزه انحرافات کاذب و فرقه های انحرافی چاپ شده است، افزود: دستگاه قضا در حد و اندازه قانون با این انحرافات برخورد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: امام زمان (عج) محور شیعه است و این محور  اعتقادی باید الگو برای همگان باشد چرا که جامعه اسلامی تاریخ بلندی دارد و اعتقاد همگان به شیعه بسیار اثرگذار در زندگانی جامعه اسلامی خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه افزود: بهترین کار این است که با تکیه بر ولایت فقیه و تقویت قوه بصیرت و حمایت از عالمان دینی و تبیین جایگاه مشاهیر در جامعه اسلامی بر اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران که اکنون در جهان زبانزد شده و بیداری اسلامی را برای جهانیان به ارمغان آورده پاس گذاریم.

با سخنرانی رئیس قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی برنامه های ظهر امروز این کنگره پایان یافته و عصر امروز استادان دانشگاه در حوزه فقه و دین به بیان مقاله خواهند پرداخت. عصر امروز نیز افتتاح از مزار و بقعه علامه سعیدالعلما با حضور شخصیت ها و علمای برجسته کشوری و استانی در بابل به بهره برداری می رسد.

این کنگره عصر شنبه با مراسم بزرگداشتی در زادگاه علامه ملامحمد اشرفی در بهشهر پایان خواهد یافت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
0
0
احتمالا این همه جریان انحرافی که در کشور ظهور کردند و موجب طلسم بعضی ها شدند در نتیجه خواند همان کتابهاست.
نظرات بینندگان