arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

اعزام 6500 كردستاني به حرم امام راحل

معاون هماهنگ كننده سپاه بيت‌المقدس كردستان گفت: امسال در سالروز ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران 6 هزار و 500 كردستاني به حرم امام (ره) اعزام مي‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون هماهنگ كننده سپاه بيت‌المقدس كردستان گفت: امسال در سالروز ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران 6 هزار و 500 كردستاني به حرم امام (ره) اعزام مي‌شوند.

به گزارش "انتخاب" به نقل از فارس ، ابراهيم حسيني در جلسه برنامه‌ريزي برنامه‌هاي سالگرد ارتحال امام (ره) در سنندج، با بيان اينكه در راستاي تجديد ميثاق دوباره با آرمان‌هاي امام راحل 6 هزار و 500 كردستاني از 10 شهرستان استان در روز 13 خرداد ماه در قالب يك كاروان به تهران اعزام مي‌شوند، اظهار داشت: در سال گذشته در سالروز ارتحال امام راحل بيش از 6 هزار كردستاني به حرم مطهر امام اعزام شدند. 

معاون‌ هماهنگ‌كننده سپاه بيت‌المقدس با اشاره به اينكه 3 ‌هزار و 400 نفر از اين زائران برادران و يك‌هزار و 700 نفر آنان خواهران بودند، خاطرنشان كرد: در سال ‌جاري نيز 3 هزار 830 برادر و 2 هزار و 170 خواهر از شهرهاي مختلف استان به حرم انان راحل اعزام مي‌شوند. 

حسيني با بيان اينكه بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده اعزام شوندگان به حرم در سال‌ جاري از غير بسيجي‌ها هستند، تصريح كرد: اعزام زائراني كه براي نخستين بار به حرم ملكوتي امام‌ راحل مشرف مي‌شوند از اولويت‌هاي امسال ستاد ارتحال امام (ره) در استان است. 

به گفته وي تلاش در راستاي احيا و زنده نگهداشتن ياد و خاطره امام راحل و شهداي انقلاب و همچنين انتقال اهداف آنان به نسل جوان ضروري است و اجراي كارهاي فرهنگي محتوايي در چنين برنامه‌هايي در شناساندن هرچه بيشتر اهداف امام (ره) به ويژه به جوانان نقش موثري دارد. 

معاون هماهنگ‌كننده سپاه بيت‌المقدس با بيان اينكه امام راحل حقيقت هميشه زنده تاريخ است، خاطرنشان كرد: حضور ميليون‌ها عاشق دلباخته و دلسوخته امام (ره) از سراسر كشور در طول سال به ويژه در سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب در حرم مطهر ايشان سندي محكم بر جاودانگي امام (ره) است. 

حسيني از توزيع بسته‌هاي فرهنگي شامل بروشورهاي مختلفي حاوي چكيده‌اي از زندگينامه امام (ره) و وصيتنامه ايشان در بين زائران خبر داد و اضافه كرد: اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هايي كه شده امسال نيز همچمن سنوات گذشته شاهد برگزاري هرچه باشكوه مراسم سالگرد ارتحال ملكوتي امام راحل باشيم. 

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان نيز در اين جلسه از آمادگي اكيپ‌ها بهداشتي پزشكي به منظور همراهي با اتوبوس‌هاي زائران حرم امام راحل خبر داد و اظهار داشت: سعي مي‌كنيم با توجه به امكانات موجود آمبولانس‌ها و اكيپ‌‌هاي پزشكي را به منظور حمايت از كاروان‌هاي اعزامي از سراسر استان راهي كنيم. 
طيب قديمي افزود: امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته با همكاري بنياد شهيد استان و جمعيت هلال ‌احمر استان سعي مي‌كنيم امكانات مورد نياز را در اختيار كاروان‌ها در سراسر استان قرار دهيم. 

معاون مديريت و توسعه منابع انساني استاندار كردستان نيز در اين جلسه با تاكيد بر حضور جوانان در مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: امام خميني از چهره‌هاي ماندگار جهان در عصر حاضر است و در حقيقت امام راحل (ره) الگوي معنوي مناسبي براي جوانان و نسل آينده كشور است. 

موسي مرادياني با بيان اينكه تلاش براي برگزاري مراسم سالگرد ارتحال ملكوتي امام راحل رسالتي همگاني است، اضافه كرد: كميته‌هاي اعزام، كميته فرهنگي، كميته ارشاد و اطلاع‌رساني، كميته پشتيباني، كميته مراسم، كميته اصناف و كميته مردمي به همين منظور در استان تشكيل و تقسيم كار انجام شده است. 

به گفته وي به منظور پربارتر شدن مراسم سالگرد ارتحال امام همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي موظف شدند تا با به‌كارگيري امكانات خود برنامه‌هاي در نظر گرفته از سوي ستاد را به بهترين شكل ممكن اجرايي كنند. 

وي نحوه پيشبرد برنامه‌ها را با توجه به ارائه عملكرد كميته‌ها و بازده زمان باقيمانده تا اعزام كاروان زائران مرقد مطهر امام راحل مطلوب ارزيابي كرد و گفت: اميدواريم بتوانيم بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي به عمل آمده بدون هيچ مشكلي شاهد اعزام و بازگشتن كاروان‌ها باشيم. 
نظرات بینندگان