arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵

مخالفان سوریه: آتش‌بس نفس‌های آخر را می‌کشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مخالفان و معارضان دولت سوریه بعد از نقض توافق آتش بس در جنوب استان حلب، اعلام کردند این توافق نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

به گزارش انتخاب، هیأت عالی گفت‌وگوهای معارضان سوری که مقیم «ریاض» پایتخت عربستان و همچنین ترکیه هستند، درباره توقف توافق آتش‌بس در سوریه هشدار داد.

به گزارش روزنامه سعودی «الریاض»، این هیأت از معارضان سوری با بیان اینکه توافق آتش‌بس در سوریه نفس‌های آخر خود را می‌کشد، هشدار داد، آتش بس در حکم توافقی منقضی است و این مسئله منجر به انفجار وضعیت در سوریه خواهد شد و به تبع آن، کنترلش سخت خواهد شد.

«ریاض حجاب» هماهنگ کننده کل این هیأت در بیانیه‌ای خطاب به شورای امنیت و «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، به منظور  تحقق روند انتقال سیاسی بر ضرورت تبعیت هرچه سریعتر دولت سوریه از قطعنامه‌های بین‌المللی متمرکز شده است.

این در حالی است که آتش بس مورد توافق بین طرفین شنبه (دیروز) در جنوب حلب از جانب معارضان به شکل گسترده‌ای نقض شده است. گروه‌های معارض مسلح به همراه جبهة النصره به صورت گسترده از جمعه به منطقه تل العیس و شهرک العیس حمله کرده‌اند؛ اقدامی که نقض آتش‌بس به شمار می‌رود.

معارضان سوری دولت سوریه و حامیان و گروه‌های وابسته به آن را به نقض آتش بس متهم می‌کنند. توافق آتش بس در سوریه که 35 روز از اجرای آن می‌گذرد، بارها از طرف معارضان و تروریست‌ها نقض شده است.

روز گذشته روسیه اعلام کرد که طی 24 ساعت قبل یعنی روز جمعه، آتش‌بس مکرر نقض شده است. آتش‌بس از اواخر ماه دوم سال جاری میلادی (فوریه) آغاز شده و قرار است تا تکمیل روند حل سیاسی بحران، ادامه یابد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان