arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

مشاغل کارشناسی وزارت کار،خانه نشین شدند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر کار با اعلام اینکه مشاغل کارشناسی قابل انجام در منازل به صورت دورکاری دنبال می شوند، اجرای این مصوبه در وزارت کار را تاکید دولت دانست.

به گزارش " انتخاب " به نقل از مهر ، مجید دوستعلی در زمینه اجرای طرح دورکاری در وزارت کار و امور اجتماعی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تاکید دولت بوده است، گفت: در این ارتباط آئین نامه و دستورالعمل هایی نیز تدوین شده است.

 قائم مقام وزیر کار و امور اجتماعی اظهار داشت: بر همین اساس و طبق پیشنهادی که برای اجرای دورکاری از ابتدا وزارت کار به دولت ارائه کرده بود، در نهایت به مصوبه هیئت دولت تبدیل شد.

 دوستعلی با بیان اینکه همه دستگاه ها به اعتبار مصوبه دولت باید این موضوع را دنبال کنند، تصریح کرد: در وزارت کار و امور اجتماعی مشاغلی که باید دورکاری شوند توسط مدیران حوزه های مختلف شناسایی و ارائه می شود.

 این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی به برخی مشاغل در حوزه کارشناسی در این وزارتخانه اشاره کرد و بیان داشت: این نوع مشاغل توانسته اند به منازل منتقل شوند.

 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این مصوبه در وزارت کار و امور اجتماعی در حال اجرا است. اسناد مورد نیاز کارشناسان و دورکاران نیز در شبکه منتقل و برمی گردد.

 به گفته دوستعلی معنای دورکاری این نیست که افراد بروند در منازل و دیگر به ادارات مراجعه ای نداشته باشد بلکه مشخص شده است که هر شغل دورکار در هفته چند روز در منزل باشد.

 قائم مقام وزیر کار افزود: البته روند اجرای کار بررسی می شود و ضمن رفع نقایص دوباره در چرخه اجرا قرار می گیرد. تاکنون نیز در حوزه اجرا هیچگونه مشکلی به وجود نیامده است.

 وی با اشاره به اینکه مدیران نیز با این کار جدید در حال کنار آمدن هستند، بیان داشت: در دورکاری یک نوع مهندسی و تشکیلات جدیدی لازم است که باید طراحی شود، ضمن اینکه نوع ارتباط بین کارمند و مدیر هم تغییراتی را خواهد داشت.

 دوستعلی با اشاره به اینکه این طرح در حال تجربه در وزارت کار است، تصریح کرد: در مدت زمان اجرای این طرح دستاوردها و نتایج خوبی نیز به دست آمده است.
نظرات بینندگان