arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵

شهادت فرمانده لشکر العباس(ع) در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع عراقی از قریب‌الوقوع بودن آغاز نبرد آزادسازی الشرقاط از اشغال تروریست‌های تکفیری و هلاکت ده‌ها داعشی در غرب بغداد خبر دادند.

به گزارش انتخاب به نقل از رسانه‌های عراق، «سرایاالجهاد» از گروه‌های نیروهای داوطلب مردمی از نزدیک بودن آغاز عملیات آزادسازی شهرستان  الشرقاط از اشغال تروریست‌های داعشی خبر داد.

بر اساس این گزارش، ابوکاظم المیاحی فرمانده نیروهای سرایاالجهاد تاکید کرد به زودی عملیات آزادسازی شهرستان الشرقاط از اشغال باندهای تروریستی داعش آغاز خواهد شد.

وی افزود نیروهای سرایاالجهاد برای مشارکت در عملیات آزادسازی الشرقاط آماده شده اند.

شهرستان الشرقاط در شمال استان صلاح‌الدین قرار دارد و آخرین دژ باندهای تروریستی داعش در این استانی به شمار می‌رود که مناطق غرب جزیره سامراء، شهرستان بیجی و دیگر مناطق و نواحی آن آزاد شده است.

خبر دیگر این‌که نواف الجریا از نمایندگان استان نینوای عراق بر ضرورت یکپارچه شدن تلاش‌های نظامی و انسانی برای تسریع در آزادسازی موصل از اشغال باندهای تروریستی داعش تاکید کرد.

الجربا در بیانیه‌ای که الفرات منتشر کرد، آورده است بشارت آغاز عملیات آزادسازی روستاهای جنوب موصل را دریافت کردیم به این‌که عملیات سریع و بر‌ق آسایی برای این‌که پس از آن عملیات گسترده‌تری آغاز شود، خواهد بود، تمام تصمیمات نظامی و میدانی قابل  احترام است، ولی باید رنج‌های مردم نینوا و ظلم گروه‌های تروریستی گمراه به آنها را در نظر گرفت و به آنها کمک کرد.

وی بر اهمیت یکسره شدن تکلیف نبرد آزادسازی موصل و درخواست کمک از جامعه بین المللی برای حمایت از این نبرد در زمینه‌های نظامی و انسانی تاکید کرد.

وزارت دفاع عراق چهارم آوریل جاری از آغاز مرحله دوم عملیات الفتح برای آزادسازی روستاهای جنوب موصل از اشغال باندهای تروریستی داعش پس از پایان مرحله نخست آن خبر داد که به آزادسازی تعدادی از روستاها در غرب مخمور و تلفات و خسارت‌های سنگین داعشی‌ها منجر شد.

انفجار سه خودروی بمب‌گذاری شده در غرب کرکوک

خبر دیگر این‌که نیروهای داوطلب مردمی، سه خودروی بمب‌گذاری شده تروریست‌های داعشی را پیش از رسیدن به خاکریزهای نیروهای مردمی در اطراف البومفرج در غرب کرکوک منهدم کردند که یکی از خودروهای بمب‌گذاری شده، خودروی همر بود.

بر اساس این گزارش، لشکر العباس(ع) از نیروهای داوطلب مردمی آغاز عملیات آزادسازی روستای البشیر را با مشارکت تشکیلات عتبات مقدسه شامل لشکر امام علی(ع) و لشکر العباس(ع) و تیپ علی الاکبر(ع) اعلام کرده بود.

صبح روز یکشنبه بیست و دوم فروردین، عملیات آزادسازی روستای البشیر با مشارکت نیروهای مردمی شامل لشکر امام علی(ع) و لشکر العباس(ع) و تیپ علی الاکبر(ع) در کنار تیپ 16 نیروهای مردمی ترکمان و گردان‌های سیدالشهداء(ع) آغاز شده است.

هلاکت 43 داعشی در غرب بغداد

به گزارش تسنیم، فرماندهی عملیات بغداد هم از هلاکت 43 تروریست داعشی در مناطق مختلف عملیاتی در غرب بغداد و انهدام تعدادی از جنگ افزارهای تکفیری‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، تعدادی بمب کارگذاشته شده از سوی  تروریست‌ها در منطقه حی البساتین الاعظمیه کشف و خنثی شد، نیروهای امنیتی همچنین تعدادی افراد تحت پیگرد را در مناطق مختلف بغداد طی 24 ساعت گذشته دستگیر کردند.

کشته شدن سه داعشی در جنوب موصل

خبر دیگر این‌که در حمله هوایی به مواضع داعشی‌ها در روستای النصر و احمیدات در چارچوب عملیات آزادسازی استان نینوا، سه داعشی کشته شدند.

شهادت فرمانده لشکر العباس(ع)

شهادت فرمانده لشکر العباس(ع) از نیروهای داوطلب مردمی در جریان نبرد آزادسازی روستای البشیر از اشغال تروریست‌های تکفیری از دیگر تحولات مربوط به عراق است.

یک منبع در این گروه مردمی گفت الحاج ابواحمد البدیری فرمانده لشکر العباس و مسئول موکب‌های حسینی در بصره در جریان پیشروی نیروهای حشد شعبی برای آزادسازی روستای البشیر در غرب کرکوک به شهادت رسید.

خبر دیگر این‌که اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد بیشتر مناطق الرمادی از وجود بمب‌ها و بقایای جنگ پاکسازی شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان