arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

سندرز خواهان بررسی نقش ریاض در حوادث 11 سپتامبر

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواستار بررسی نقش عربستان سعودی در حوادث یازده سپتامبر سال 2001 شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواستار بررسی نقش عربستان سعودی در حوادث یازده سپتامبر سال 2001 شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از پرس تی وی، سندرز روز یکشنبه (5 اردیبهشت) در گفتگو با برنامه Meet the Press شبکه NBC News ضمن اعلام حمایت از طرح سنا که به خانواده های قربانیان ترور اجازه می دهد که از عربستان سعودی در دادگاه فدرال شکایت کنند، گفت: «فکر می‌کنم مسائل زیادی درباره عربستان سعودی وجود دارد که به طور کامل درک نمی‌کنیم. می‌خواهم ریشه آنها را بدانم؛ ریشه آنچه عربستان سعودی انجام داده است.»

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه پول عربستان سعودی به منظور حمایت مالی از افراطی گری به سراسر جهان می رود گفت: «فکر می‌کنم که گستره کامل نقشی که عربستان سعودی در حمایت از افراطی گری در این جهان بازی می‌کند چیزی است که باید آن را جستجو کنیم.»

سندرز گفت: «مستنداتی وجود دارد- البته درستی یا نادرستی آن باید به اثبات برسد- که در حقیقت حملات یازده سپتامبر با پولی که عربستان سعودی تأمین کرد اتفاق افتاد.»

کنگره امریکا اخیراً طرحی موسوم به «عدالت علیه حامیان تروریسم» را بررسی می‌کند.

این طرح به خانواده های قربانیان حوادث یازده سپتامبر اجازه می‌دهد تا علیه هر دولت خارجی از جمله عربستان سعودی به خاطر نقش آن در این حملات در دادگاه‌های امریکا شکایت کنند.

کاخ سفید اعلام کرده است باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در صورت تصویب طرح مربوط به مسئول دانستن خاندان عربستان سعودی در ارتباط با حملات ۱۱ سپتامبر، آن را وتو خواهد کرد.
نظرات بینندگان