arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

قیمت جهانی طلا رکورد زد

قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته افزایش داشت و به ۱۲۹۱ دلار در هر اونس رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۶۰ دلار افزایش داشت و به ۱۲۹۱ دلار در هر اونس رسید.

قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته افزایش داشت و به ۱۲۹۱ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تصمیم بانک مرکزی ژاپن در روز پنجشنبه مبنی بر تداوم سیاست پولی انبساطی اش، تاثیری منفی بر ارزش دلار داشت و شاخص های بورس اروپایی و آسیایی افت کردند، قیمت طلا و نقره دیروز 2 درصد افزایش یافت.

با انتشار آمارهایی از رشد ضعیف اقتصاد آمریکا و احتیاط فدرال رزرو این کشور برای افزایش نرخ بهره، ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به بالاترین رقم در 18 ماه گذشته رسید و در مسیربیشترین رشد هفتگی از بحران مالی 2008 قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز جمعه که تا رقم 1296 دلار و 76 سنت، یعنی بالاترین رقم 15 ماه اخیر رسیده بود، با 2 درصد افزایش به 1291 دلار و 11 سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم در پایان معاملات دیروز با 1.9 درصد افزایش به 1290 دلار و 50 سنت رسید.

در هفته گذشته قیمت طلا 4.8 درصد برابر با 60 دلار افزایش داشت و بیشترین رشد هفتگی از هفته منتهی به 12 فوریه را به ثبت رساند.

سیمونا گامبارینی تحلیلگر موسسه کپیتال اکنونومیکس در این باره گفت: «بعد از انتشار آمارهای ضعیف تولید ناخالص داخلی آمریکا و بی عملی بانک مرکزی ژاپن، که موجب تضعیف ارزش دلار شد، همه فلزات گرانبها در مسیر افزایش قیمت قرار گرفته اند.»

وی افزود: «اگر ارزش دلار مجددا افزایش پیدا کند، ممکن است ارتباط قیمتی ای بین دلار و طلا به وجود بیاید اما پیش بینی ما در باره طلا همچنان افزایشی است.»

بیانیه فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه بعد از عدم افزایش نرخ بهره نیز در افزایش قیمت طلا موثر بود. بانک مرکزی آمریکا در نشست این هفته خود نشان داد که عجله زیادی برای افزایش نرخ بهره ندارد.

افزایش نرخ بهره در آمریکا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد و می تواند موجب کاهش قیمت فلز زرد شود.

نظرات بینندگان