arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

احمد توکلی: از همه بدتر اینكه احمدی نژاد كار خود را مصداق اطاعت از رهبری بیان كرده است

رئیس مركز پژوهش های مجلس با اشاره به پایان مهلت قانونی سرپرستی نیكزاد بر وزارت راه گفت: آقای نیكزاد خود شخصاً اقدام به درخواست از رهبری برای مجوز ادامه سرپرستی در این وزارت خانه كرده و بر اساس مجوز صادر شده از سوی رهبر انقلاب روال قانونی فعالیت وزارت راه تا زمان تصویب ادغام این وزارتخانه با وزارتخانه مسكن ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مركز پژوهش های مجلس با اشاره به پایان مهلت قانونی سرپرستی نیكزاد بر وزارت راه گفت: آقای نیكزاد خود شخصاً اقدام به درخواست از رهبری برای مجوز ادامه سرپرستی در این وزارت خانه كرده و بر اساس مجوز صادر شده از سوی رهبر انقلاب روال قانونی فعالیت وزارت راه تا زمان تصویب ادغام این وزارتخانه با وزارتخانه مسكن ادامه دارد.

احمد توكلی در گفتگو با مهر در خصوص معرفی علی نیكزاد برای تصدی پست وزارتی تحت عنوان امور زیر بنایی گفت: نامه‌ای كه رئیس جمهور به مجلس برای معرفی آقای نیكزاد جهت تصدی پست وزارت امور زیربنایی نوشته است نمونه دیگری از رفتارهای بدعت گونه‌ای است كه در تاریخ 32 ساله انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: این نامه نه مصداق ماده 134 و135 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس است كه طرز تقدیم لایحه را مشخص میكند و نه مطابق با ماده 188 و تبصره 1 ماده 190 است كه در مورد معرفی وزرا است.
 
توكلی ادامه داد: آقای احمدی نژاد برای اولین بار در تمامی دولت های بعد از انقلاب، از جمله دولت های نهم و دهم، بجای رعایت مواد قانونی مذكور طی یك نامه هم وزیر معرفی كرد و هم لایحه ادغام را به زعم خویش تقدیم داشت و از همه بدتر اینكه كار خود را مصداق اطاعت از رهبری بیان كرده اند!
 
وی افزود: این در حالی است كه اولا در جلسه روسای دو قوه در خدمت رهبری ایشان بر اساس بند 7 اصل 110 برای حل اختلاف قوای سه گانه تاكید فرموده اند كه رئیس جمهور باید نظر شورای نگهبان را در مساله ادغام رعایت كند كه براساس نظر شورای نگهبان ابتدا باید شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه مزبور و همچنین ادغام این دو وزارتخانه به تصویب می رسید و سپس برای تصدی پست وزارت این وزارتخانه فردی معرفی می شد كه با این حساب در واقع این كار آقای احمدی نژاد عكس وظیفه او بود.
 
رئیس مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در توضیح این مسئله ادامه داد: مواد 188 و 190 آئین نامه داخلی مجلس در باره معرفی وزیر یا وزرای كابینه الزام می‌كند همراه با فرد معرفی شده باید شرح احوال و برنامه‌های آن فرد نیز به مجلس تقدیم شود تا نمایندگان بتوانند بر اساس آن رای اعتماد خود را اعلام نمایند لذا باید گفت در معرفی آقای نیكزاد برای سرپرستی وزارتخانه‌ای كه تحت عنوان وزارت امور زیربنایی از آن یاد می‌شود رئیس جمهور 2 خطا كرده است.
 
 توكلی با بیان اینكه تا زمانی كه ادغام وزارتخانه‌ها و همچنین شرح وظایف آنها به تصویب نرسیده معرفی وزیر محلی از اعراب ندارد و این خطای اول رئیس جمهور در این زمینه است گفت: خطای دوم آقای احمدی نژاد در معرفی وزیر پیشنهادی عدم رعایت الزامات قانونی برای وزارتخانه یاد شده است.
 
وی همچنین در مورد لایحه ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری با مسكن و شهرسازی با اشاره به ماده 134 قانون آیین نامه كه تصریح دارد "لوایح قانونى كه ازطرف دولت به مجلس پیشنهاد مى‏شود، باید؛ 1- داراى موضوع و عنوان مشخص باشد 2- دلایل لزوم تهیه و پیشنهاد آن در مقدمه لایحه به‏وضوح درج شود 3- داراى موادى متناسب با اصل موضوع و عنوان لایحه باشد"، گفت: واضح است كه این الزامات نیز رعایت نشده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اساسا طبق آیین نامه، نامه معرفی وزیر باید همراه با شرح احوال و برنامه او بلافاصله تكثیر شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا پس از یك هفته موضوع در صحن بررسی شود درحالیكه لایحه باید به كمیسیون ارجاع شود.
 
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص پایان دوره سرپرستی علی نیكزاد بر وزارت راه و همچنین عدم تصویب لایحه اختیارات و وظایف وزارتخانه پیشنهادی دولت تحت عنوان وزارت امور زیربنایی نیز گفت: از روز 12 اردیبهشت آقای نیكزاد نمی‌توانست در وزارت راه و ترابری تصرف قانونی داشته باشد لذا دولت بایستی در طول سه ماه مهلت سرپرستی این شخص وظیفه خود را در جهت ارایه لایحه ادغام وزارت راه و مسكن انجام می داد یا اگر چنین نبود رئیس جمهور باید از رهبر معظم انقلاب برای ادامه سرپرستی آقای نیكزاد بر وزارت راه مجوز می‌گرفت.
 
توكلی افزود: این كار انجام نشد و آقای نیكزاد خود شخصاً اقدام به درخواست از رهبری برای مجوز ادامه سرپرستی خود در وزارت راه كرده است و بر اساس مجوز صادر شده از سوی رهبر انقلاب روال قانونی فعالیت وزارت راه تا زمان تصویب ادغام این وزارتخانه با وزارتخانه مسكن ادامه دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
hoseinfereidoni@hotmail.com
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
1
آقای توکلی که سخن از قانون گرایی میزند. چرا سایت شخصی اش (الف) را با بودجه مرکر پزوهش های مجلس اداره میکند؟؟
نظرات بینندگان