arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

حسن نصرالله : وقت آن نرسیده مذاکرات را کنار بزنیم ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نتانیاهو در سال 2007 گفت که مسیر تاریخی کشور اسرائیل زمانی که از لبنان عقب نشینی کردیم و پس از آن از نوار غزه عقب‌نشینی کردیم و سپس جنگ تموز، دیگر مانند گذشته نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، سید حسن نصرالله در ادامه اظهاراتش در سالروز آزادی جنوب لبنان از اشغال صهیونیست‌ها گفت: نتانیاهو هنگامی که درمورد موشک‌های حزب‌الله و غزه و درمورد ایران و سوریه حرف می‌زد، ترس در چشمانش نمایان بود. اما اشغالگری و تهدید همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پس از شنیدن حرف‌های اوباما و نتانیاهو سوال‌های زیادی درباره این وجود دارد که این دو چه چیزی را برای تشکیلات خودگردان و فلسطینی‌ها باقی گذاشتند. اوباما در آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) نسبت به امنیت اسرائیل تاکید کرد و اوباما که می‌گویند میانه‌رو است، اعلام کرد که در دوران وی روابط اسرائیل و آمریکا بهتر از گذشته شده است. او اعلام یک جانبه کشور فلسطین و آشتی ملی فلسطین را نیز رد کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اوباما درباره یک کشور فلسطین بدون سلاح حرف زد. دو روز از حرف‌هایش درباره مرزهای 1967 نگذشته بود که شروع به توضیح درباره آن کرد. نتانیاهو نیز جمله‌ای نگفت مگر اینکه مورد تشویق قرار می‌گرفت. همه حرف‌های نتانیاهو در کنگره آمریکا مورد توافق دو حزب جمهوریخواه و دموکرات بود.

وی با اشاره به اظهارات نتانیاهو در کنگره درباره وضعیت آوارگان، سرزمین‌های اشغالی، توافق آشتی ملی فلسطین و سایر مسائل گفت: پس فلسطینی‌ها باید درباره چه چیزی مذاکره کنند. چیزی باقی نمانده است. جالب این که پس از تمام این حرف‌ها وعده داد که دست و دلباز باشد. بنابراین آمریکا و اسرائیل به روشنی موضع خود را اعلام کرده و زمانی که نام ایران و حزب الله وسوریه را بردند، دشمن و دوست خود را اعلام کردند.

وی افزود: اما جواب سوری‌ها و اعراب و موضع کشورهای عربی و اتحادیه عرب چیست. آیا وقت آن نرسیده است که مذاکرات را کنار بزنیم. من از اتحادیه عرب می‌خواهم جوابی به سخنان اوباما و نتانیاهو بدهد و طرح صلح عربی برای مذاکرات را پس بگیرد. حداق کار این است و یا اینکه نتانیاهوی شکست خورده در لبنان و غزه و نتانیاهوی هراسان از تحولات منطقه می‌گوید که من تقسیم قدس بین دو کشور و بازگشت پناهندگان را نمی‌پذیرم. ما نیز باید به دو کشور، عدم بازگشت پناهندگان و دیگر مسائل نه بگوییم و اعلام کنیم تنها راه حل مقاومت است.
نظرات بینندگان