arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

نوبخت: مخالف دونرخی شدن بنزین هستیم/ پرداخت وام ازدواج از اولویت‌های نظام بانکی ماست

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت مامور شد که ما به تفاوت نرخ سود بانک‌ها را پرداخت کند، گفت: بنیاد مسکن موظف شد نسبت به احداث 200 هزار واحد مسکونی اقدام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موضوع دونرخی شدن بنزین، حکم غیرقانونی دادگاه آمریکا در توقیف دارایی 2 میلیارد دلاری ایران، بازگشایی سفارت کانادا، عدم اعزام حجاج به عربستان، مصوبات دولت در مورد احداث 2000 مسکن روستایی و ... از جمله موضوعاتی بود که محمد باقر نوبخت امروز در نشست خبری خود به آنها پاسخ داد.
به گزارش انتخاب، وی در ابتدای سخنانش، در نشست خبری گفت: هیات دولت مصوب کرد 200 هزار مسکن روستایی احداث کند. بانک مرکزی در حد 120 هزار واحد مسکونی در همه کشور، برای هر واحد 18 میلیون تومان وام با سود 5 درصد اختصاص بدهد. همچنین برای 80 هزار واحد مسکونی در روستاهای مرزی، به ازای هر واحد مسکونی 20 میلیون تومان وام با سود 5 درصد اعطا کند. همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف شد اصل و فرع وام را تضمین کرده و مابه تفاوت سود این تسهیلات را نسبت به تسهیلات رایج، تقبل کند. بنیاد مسکن نیز مکلف به اجرای این بخش در کل کشور شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به گزارش اقدامات اقتصادی دولت گفت: در بخش کشاورزی رشد اقتصادی در زمستان گذشته به 5 درصد افزایش یافته و در گروه صنعت که رشد منفی 4 داشت به رشد 0.6 مثبت رسید که بیشترین رشد در این بخش در حوزه نفت و گاز بود که شاخص آن از منفی 0.9 درصد به 16 درصد رسید. این رشد فزاینده بیشتر درباره رفع مخالف دونرخی شدن بنزین هستیم

سخنگوی دولت درباره دونرخی شدن بنزین توضیح داد: دونرخی شدن بنزین مصرح در حکم تبصره 14 قانون بودجه به دولت ابلاغ نشده. طبق این حکم، کارت‌های سوخت برای حامل‌های انرژی باقی خواهد ماند و قیمت سوخت همان خواهد بود. نسبت به مازاد سهمیه ای که وجود دارد، دولت، سوخت را با نرخ تمام شده در اختیار مردم قرار می دهد. دولت صراحتا مخالف این بند بود و موافق دونرخی شدن قیمت بنزین نیستیم. دولت معتقد است دونرخی شدن بنزین فساد آور است.

نوبخت درباره حکم غیرقانونی دادگاه آمریکا در توقیف دارایی 2 میلیارد دلاری ایران در آن کشور گفت: محاکم ما نیز ده‌ها میلیارد دلار حکم برای توقیف اموال آمریکا صادر کرده و ما پیگیر اجرای این احکام هستیم. بیانیه کارگروه ویژه رسیدگی به اموال ارزی جمهوری اسلامی به تفصیل شرح داد چطور می توان استرداد مبلغ 2 میلیاردی و قصورهایی داخلی را پیگیری کرد. این موضوع در دستور کار دولت است.تحریمها و اقدامات وزارت نفت در تولید و صادرات نفت از 1.2 میلیون بشکه به 3.2 میلیون بشکه در روز رسید.

این رشد فزاینده بیشتر درباره رفع تحریمها و اقدامات وزارت نفت در تولید و صادرات نفت از 1.2 میلیون بشکه به 3.2 میلیون بشکه در روز رسید. این آمار نشان می دهد رشد اقتصادی از نزدیک به 1 درصد مثبت به 2 درصد مثبت افزایش یافته است. رشد و تولید صادرات نفت ما قبل از برجام به 2 برابر افزایش یافت و این را می توان شاخصی برای اثبات رشد 2 درصدی در نظر داشت.

نوبخت نسبت به بازگشایی سفارت کانادا گفت: دولت جدید کانادا تصمیم دولت قبلی این کشور را درباره بستن سفارت، مورد نکوهش قرار داد. این نشان دهنده انعطاف در دیدگاه آنهاست. منافع ملی ما نیز در گسترش روابط با دنیا همواره با حفظ عزت و کرامت کشور، باعث می شود درباره بازگشایی سفارت این کشور در تهران، نگاه مثبت داشته باشیم.

وی درباره عدم اعزام حجاج به عربستان گفت: انتظار داشتیم دولت عربستان زمینه حج امن و توام با عزت را برای حجاج ایرانی فراهم کند که تاکنون این شرایط مهیا نشده است.

سخنگوی دولت درباره وام ازدواج جوانان هم توضیح داد: رقم محدودی برای پرداخت وام وجود دارد ولی پرداخت این وام از اولویتهای نظام بانکی ما در چهارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار است.

ادامه دارد...
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان