arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

سیمان قاین رکورددار صادرات سیمان در شرق کشور

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان قاین برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 94 با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سیمان قاین رکورددار صادرات سیمان در شرق کشور

ریاست این جلسه را حسین فاتح و نظارت آن را آقایان جواهری و اسماعیلی بر عهده داشتند. همچنین سمت دبیری این جلسه را آقای کریمی (مدیر مالی شرکت) عهده‌دار بود. دراین مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ 1600 ریال سود به ازای هر سهم به تائید حاضران جلسه رسید.

سیمان قاین رکورددار صادرات سیمان در شرق کشورموسسه حسابرسی فراز مشاور به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه نوین نگرمانا به عنوان بازرس قانونی علی البدل شرکت برای سال مالی 95 انتخاب گردیدند وروزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت انتخاب گردید.
همچنین اعضای هیئت مدیره به شرح زیر انتخاب شدند:
*شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان*شرکت سیمان صوفیان*شرکت سیمان ارومیه
* شرکت سیمان شمال*شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین

تاریخچه شرکت:
شرکت سیمان قاین با نام اولیه سیمان خراسان با سرمایه گذاری مشترک سازمان صنایع ملی ایران و بانک ملی ایران در تاریخ  19/09/1360 تشکیل گردید پس از بررسی های فنی و اقتصادی محل اجرای کارخانه سیمان قاین در 10 کیلومتری جاده قاین – بیرجند در مجاورت معادن سنگ آهک و آلوویم در زمینی به وسعت 140 هکتار در نظر گرفته شد پروانه تاسیس شرکت به شماره 31064 در تاریخ 27/6/1369 جهت تولید روزانه 2000 تن سیمان خاکستری صادر گردید.
باستناد پروانه بهره برداری صادره از سوی وزارت صنایع و معادن در تاریخ 5/10/1373 ظرفین سالیانه شرکت برابر با 660000 تن برای 330 روز کاری با تولید روزانه 2000 تن سیمان خاکستری در نظر گرفته شده است. شرکت از اواخر سال 1373 آغاز به تولید نمود و در سال 1384 موفق به اجرای طرح افزایش ظرفیت گردید تولید شرکت از سال 1385 به حدود 2500 تن در روز ارتقاء یافت.

سیمان قاین رکورددار صادرات سیمان در شرق کشور

چشم‌انداز شرکت سیمان قاین 1396
متعالی‌ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان از طریق تولید انواع سیمان با کیفیت برتر و تکیه بر سرمایه‌های انسانی در جهت توسعه پایدار و حصول افتخار ملی
شعارهای بیانیه چشم‌انداز
ق: قابلیت توسعه پایدار و حصول افتخار ملی
ا: اعتماد و احترام متقابل
ی: یکپارچگی و تعالی سازمانی
ن: نشاط و پویایی ذینفعان
ق: قابلیت توسعه پایدار و حصول افتخار ملی

سیمان قاین با قرار دادن هدف اصلی و درازمدت خود در قالب چشم‌انداز درصدد است مهارت‌ها و توانایی‌های فنی و حرفه‌ای خود را به منظور دستیابی به استعدادهای توسعه پایدار گسترش داده تا قادر شود به عنوان یک تولیدکننده ملی، افتخارآفرین باشد.
ا: اعتماد و احترام متقابل
حصول به چشم‌انداز نیاز به تعامل با ذینفعان دارد و این تعامل زمانی به اثربخشی بالا نایل می‌شود که ابتدا منجر به اعتماد و احترام میان ایشان گردد.
ی: یکپارچگی و تعالی سازمانی
حرکتی یکپارچه و بهم پیوسته و درعین حال سیستماتیک خصوصا در میان کارکنان ضامن سازمان برای ایجاد سفر برتری و تعالی در سازمان است. این موضوع بیشتر شامل یکپارچگی همه ذینفعان است.
ن: نشاط و پویایی ذینفعان
دسترسی به هر هدفی در هر سطحی از کسب و کارها محتاج به شادی و شادابی است و این امر در چشم‌انداز ما به معنای ایجاد تحولاتی در سازمان برای دسترسی به هدف عالیه سازمان می‌باشد. به نوعی که همه ذینفعان از این نشاط و شادابی برخوردار باشد.
ارزش‌های شرکت سیمان قاین
*ارزش‌های سیمان قاین*تعالی کارکنان*مشتری مداری*صداقت*محیط زیست*احترام متقابل*اعتماد
نقشه استراتژی شرکت
متعالی‌ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان از طریق تولید انواع سیمان با کیفیت برتر و تکیه بر سرمایه‌های انسانی درجهت توسعه پایدار و حصول افتخار ملی
فعالیت‌های انجام شده در طی سال 1394
* ایجاد بازار مصرف سیمان در اجرای جاده‌های بین شهری*فروش دارایی‌های غیرمولد*بهینه‌سازی سیستم‌های توزین*طرح جامع مدیریت زیست‌محیطی*بهینه‌سازی شبکه فاضلاب*راه‌اندازی سیستم آنلاین مانیتورینگ*استقرار کامل سیستم مدیریت آموزش*تکمیل مطالعات تفصیلی معادن*کاهش کارکنان شرکت از طریق استفاده از قوانین کارهای سخت و زیان‌آور و سایر سیاست‌های تشویقی*برون‌سپاری هر چه بیشتر فعالیت‌های کارخانه*آموزش نیروهای جدید جهت جایگزینی کارکنان بازنشسته*افزایش سطح اعتبار بانکی شرکت از مبلغ 165 میلیارد ریال به مبلغ 265 میلیارد ریال*پرداخت به موقع بدهی‌ها و تصفیه تسهیلات اخذ شده در مواعد مقرر به گونه‌ای که هیچ‌گونه جریمه‌ای به شرکت تعلق نگیرد.
برنامه های پیش بینی شده برای سال 1395:
با توجه به برنامه های اعلام شده از طرف هولدینگ، وضعیت تولید در سال آینده به صورت زیر پیش بینی شده است:
*کارکرد دوره 260 روز*تولید کلینکر 620000 تن*تولید سیمان 760000 تن
به منظور حفظ بازار در مناطق جغرافیایی توزیعی و همچنین توسعه بازار واحد فروش موظف به اجرای برنامه ذیل در سال مورد نظر گردید.
*مقدار تحویل 760000 تن*توزیع داخلی: 400000 تن*استان خراسان جنوبی 75%*استان خراسان رضوی 17%
*استان سیستان و بلوچستان 4%*استان یزد 4% *توزیع صادراتی 360000 تن*افغانستان 280000 تن
*پاکستان 80000 تن*انجام تعمیرات اساسی در راستای نگهداری تجهیزات و استمرار تولید مطابق برنامه بودجه
*بهبود مستمر سیستم PM*استقرار نظام پیشنهادات*اجرای پروژه تولید آهک صنعتی و هیدراته با ظرفیت 270 تن در روز*تولید سیمان برای بتن جایگزین آسفالت
*انجام پروژه ها طبق استراتژی مدون شامل:*فروش دارایی های غیرمولد*سنجش رضایت مشتریان
تولید کلینکر، سیمان و تحویل سیمان
ظرفیت اسمی تولید سیمان 811.200 تن و ظرفیت معمول آن معادل 810.000 تن در سال می‌باشد. تولید سیمان شرکت در سال 1394 با توجه به محدودیت‌های فروش و انبارش به میزان 740.794 تن بوده است.
فروش
در سال 1394 مقدار 740.794 تن سیمان و 7.655 تن کلینکر به فروش رسیده است.
در اوایل سال 1387 در استان خراسان رضوی شرکت‌های سیمان لار سبزوار و سیمان زاوه تربت و در شمال شرق استان سیستان و بلوچستان و در اواخر سال 138 شرکت سیمان زابل به بهره‌برداری رسیده‌اند. شروع فعالیت شرکت‌های فوق‌الذکر در کنار ارائه تخفیفات و نیز فروش اعتباری تولیدات از یک طرف و فزونی حجم عرضه سیمان به تقاضا از طرف دیگر باعث کاهش نرخ فروش شرکت شده است. در نتیجه شرکت در سال‌های اخیر بخشی از مشتریان سنتی خود را از دست داد که به منظور رفع این مشکل شرکت درصدد افزایش سهم صادرات به کشورهای همسایه است به طوری که در سال 1394 صادرات شرکت نزدیک به 48 درصد کل فروش را در بر گرفته است.
صادرات
با توجه به حضور نه شرکت سیمانی در منطقه شرق کشور و محدودیت بازار و سرانه مصرف پایین سیمان در خراسان جنوبی، شرکت را ترغیب به تمرکز در بازارهای صادراتی نمود. لذا با عنایت به محدودیت‌های ایجاد شده در بازار کشورهای CIS، تنها کشور مقصد جهت صادرات کشور افغانستان بوده که با اقدامات انجام شده، شرکت توانست با صادرات قابل توجه سیمان به آن کشور رکورد صادرات سیمان شرکت را رقم بزند.
صادرات سیمان در سال 1394 بالغ بر 357.532 تن بوده است که مقدار 275.243 تن به کشور افغانستان، مقدار 81.036 تن پاکستان و مقدار 1.253 تن به تاجیکستان صادر شده است و نسبت به سال گذشته رشدی معادل هفت درصد را نشان می‌دهد.

سیمان قاین رکورددار صادرات سیمان در شرق کشور
سیمان قاین رکورددار صادرات سیمان در شرق کشور

نظرات بینندگان