arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

گزارش همزمان از والیبال / ایران ست اول را از ژاپن برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دیدار تیم های ملی والیبال ایران و ژاپن آغاز شد.
 
به گزارش انتخاب؛ تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیک به مصاف ژاپن رفت. ژاپنی ها که میزبان این رقابت ها هستند از همان ابتدا از تشویق هواداران برخوردار بودند و توانستند به خوبی جو سالن را در اختیار خود بگیرند. اما مهم تر از جو سالن، جو مسابقه بود که ایران در ابتدای ست اول نشان داد از ژاپن برتر است.
 
ایران از همان ابتدای مسابقه توانست برتری خود را به ژاپنی ها نشان دهد. از همان ابتدای کار ایران از حریف جلو بود و زمانی که ایران 8-6 از حریف جلو افتاد، داور وقت استراحت را اعلام کرد. پس از آن هم همچنان ایران برتری اش را حفظ کرد اما ژاپنی ها توانستند در امتیاز 12 با ایران هم امتیاز شوند. این موضوع در پی آن اتفاق افتاد که ژآپنی ها از جو شلوغ سالن استفاده کردند و چند امتیاز متوالی گرفتند.  
 
هواداران ژاپنی به شدت تیمشان را تشویق کردند و ژاپن امتیاز 13 را هم گرفت و از ایران جلو افتاد. اما محمد موسوی که غیرتی شده بود با یک ضربه محکم بازی را 13-13 مساوی کرد.
 
تیم ملی ایران پس از این به خودش آمد و یکی دو امتیاز گرفت و از ژاپن جلو زد. شاگردان لوزانو به امتیاز 18 که رسیدند، ژاپنی ها هنوز در امتیاز 15 مانده بودند. فاصله به سه امتیاز رسید و تیم ملی ایران با خیال راحت تری کار را دنبال می کرد.
 
ایران نوزدهمین امتیاز را هم گرفت تا فاصله به 4 امتیاز برسد. اما ژاپن پس از این دو امتیاز گرفت و خودش را کمی بالا کشید. گرچه تلاش آن ها بی فایده بود و ایران اجازه نمی داد ژاپنی ها خودشان را خیلی نزدیک کنند. ایران امتیاز 21 را هم گرفت و ژاپن که تنها 18 امتیاز داشت، خودش را بیش از حد به شکست در ست اول نزدیک می دید. ضربه شهرام محمودی امتیاز 22 را هم برای ایران ثبت کرد و فاصله دوباره به 4 امتیاز رسید.
 
تیم ملی ایران امتیاز بیست و سوم را هم گرفت و ژاپنی ها همچنان 4 امتیاز عقب بودند. مهدوی در این لحظات وارد زمین شد و ایران یک امتیاز به حریف داد. اما دفاع ناقص ژآپن باعث شد ایران به امتیاز 24 برسد. حالا تنها یک امتیاز برای بردن ست اول نیاز است. فرهاد قائمی سرویس محکمی را می زند که توپ برگشتی را بازیکنان ایران دفاع کردند و امتیاز 25 را گرفتند. ایران ست اول را با نتیجه 25 - 20 برد.
 
ست دوم
 
در ست دوم ایران اولین امتیاز را گرفت تا به ژاپنی ها نشان دهد در این ست هم قصد دارد برنده شود. اما ژاپن سریع این امتیاز را جبران کرد. ایران امتیاز دوم را گرفت و ژاپن هم دوباره جبران کرد. در ادامه، ژاپنی ها خوب جلو آمدند و اجازه ندادند ایران دوباره فاصله اش را زیاد کند. هر یک امتیازی که ایران می گرفت، ژاپن هم سریع جبران می کرد تا فاصله زیاد نشود. آن ها حتی توانستند 6-5 از ایران جلو بیفتند اما این دفعه ایران بود که خیلی زود جبران کرد. ژاپنی ها که با قدرت بیشتری این ست را شروع کرده بودند، توانستند 6-8 از ایران جلو بیفتند و داور هم وقت استراحت گرفت.
نظرات بینندگان