arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

آیت الله لاریجانی: دولت به سخنان رهبری توجه کند و "بهانه گیری نکند"

رییس قوه قضاییه گفت: از جمله مسائلی که مقام معظم رهبری در طول این ایام، سال‌ها در مواضع خاص تاکید کردند و در این جلسه‌ با نمایندگان مطرح فرمودند، بحث عمل به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون بود...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله آملی لاریجانی توجه به سخنان رهبری توسط دولت را الزامی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي گفت: از جمله مسائلی که مقام معظم رهبری در طول این ایام، سال‌ها در مواضع خاص تاکید کردند و در این جلسه‌ با نمایندگان مطرح فرمودند، بحث عمل به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون بود و اینکه هیچ کسی نباید بعد از مسجل و مصوب شدن قانون و گذراندن مراحل رسمی قانون از اجرای آن سر باز بزند و هیچ‌کسی حق ندارد مخالفت با قانون بکند و مخصوصا توجه دادند که دولت هم باید به قانون عمل کند و بهانه‌گیری نکند.

آيت ا... آملي لاريجاني در ابتدای سخنانش گفت: مقام معظم رهبري راهي را كه دنبال كردند راه امام بود، راه روشني بود كه انقلاب در طول ده سال پيموده بود و حضرت ايشان با توجه به مجاهدت‌هاي قبل از انقلاب و انسي كه با امام در طول انقلاب داشتند اين خصوصيات بارز را به خوبي در ادامه راه متجلي ساختند و ما خداوند را بر اين نعمت شاكريم.

رئيس قوه قضاييه به بيداري اسلامي جهان كه از نتايج و ثمرات مجاهدتهاي امام راحل است اشاره كرد و گفت: بيداري جهان اسلام اكنون از ثمرات مجاهدت‌هاي امام است و الگوبرداري كشورهاي اسلامي و بيداري اسلامي از انقلاب اسلامي امر انكار ناپذيري است كه دوست و دشمن به اين معنا اذعان دارند، اينكه نخست وزير رژيم صهيونيستي گفته، ما صداي خميني را پشت مرزهايمان مي‌شنويم، واقعيتي است كه از زبان دشمنان شنيده مي‌شود: آري صداي امام در پشت مرزهاي اسرائيل شنيدني است!

آيت ا... آملي لاريجاني انقلاب اسلامي را الگويي دانست كه در عمق كشورهاي اسلامي نفوذ كرده و گفت: امروز انقلاب اسلامي در اعماق كشورهاي اسلامي نفوذ كرده است اين بيداري خود مسلمانهاست، بحث تحريك و تحميل و دخالت جمهوري اسلامي نيست مسلمانها به باطن خودشان رجوع كرده‌اند به استقلال خودشان توجه كرده‌اند و لذا الگويي كه امام در انقلاب نشان داد الگويي شد براي همه جهان اسلام و اكنون اين صدا همه جا شنيده مي‌شود. ما خداوند را بر نعمت جمهوري اسلامي شاكريم و بر روان پاك امام راحل «قدس ا... نفسه الزكيه» درود مي‌فرستيم.

رئيس قوه قضاييه در ادامه جلسه امروز مسئولان عالي قضاييه به تشريح بيانات اخير مقام معظم رهبري در ملاقات با نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ملاقات با نمايندگان مجلس مطالب مهمي ايراد فرمودند كه فقط به چند نكته اشاره‌اي گذرا خواهم كرد و اين از باب تأكيدي است كه همه ما بايد به آن توجه داشته باشيم، شايد يكي از مهمترين اين نكات توجه به سناريوي دشمن در وضع كنوني كشور ما و در اين زمان و برهه خاص باشد. دشمن تلاش در اخلال اقتصادي در كشور دارد، تلاش در اختلاف افكني و در ايجاد تضاد بين مسئولان و اجزاي اين نظام و اركان نظام دارد، سعي در رسوخ دادن تفكرات الحادي دارد بنابراين همه ما بايد به هوش باشيم. اين انذاري است كه مقام معظم رهبري داشتند و انذار واقعاً حقي است همه بايد توجه كنيم به اين نكته و تلاش كنيم در اينكه اين ترفند دشمن هم ناكام بماند.

آيت ا... آملي لاريجاني ضرورت مراقبت جمعي و توصيه به تقوا در همه ابعاد، تقواي فردي، تقواي جمعي را از ديگر فرازهاي مهم بيانات مقام معظم رهبري دانست و گفت: توجه به تحليل ايشان از تقواي جمعي براي همه ما مخصوصاً مسئولان امر لازمي است خصوصاً انذاري كه به نمايند‌گان مجلس از نزديك شدن به مراكز قدرت و ثروت ارايه فرمودند. چون در اين ايام شايعاتي مطرح است كه برخي از اجزاي اين نظام كه داراي ثروت و قدرت هستند در پي جمع آوري آرا براي برخي چهره‌ها مي‌باشند، نمايندگاني كه خاضع به پاره‌اي از افكار و آرايي باشند كه حتماً از سنخ اين نظام و از سنخ اين حكومت جمهوري اسلامي نيست بنابراين انذار مقام معظم رهبري در اين عبارات بدون اشاره ‌به اشخاص، انذار مهمي است كه خود مخاطبين بايد با درايت و با توجه، به مصاديق او برسند.

رئيس قوه قضاييه تأكيد مجدد مقام معظم رهبري به ضرورت عمل به قانون را بسيار مهم دانست و افزود: از جمله مسائلي كه مقام معظم رهبري در طول اين ايام سالها در مواضع خاص تاكيد كردند و در اين جلسه‌ با نمايندگان مطرح فرمودند، بحث عمل به قانون و فصل الخطاب بودن قانون بود و اين كه هيچ كسي نبايد بعد از مسجل و مصوب شدن قانون و گذراندن مراحل رسمي قانون از اجراي آن سر باز بزند و هيچ كسي حق ندارد مخالفت با قانون بكند و مخصوصاً توجه دادند كه دولت هم بايد به قانون عمل كند و بهانه گيري نكند.

آيت ا... آملي لاريجاني به وظايف خطير نمايندگان در كلام رهبري هم اشاره كرد كه فرمودند نمايندگان مجلس هم در تصويب قوانين بايد توجه به مقدورات و امكانات دولت داشته باشند و گفت: اميدواريم اين تاكيداتي كه معظم‌له فرمودند راهگشاي مشكلات و پيشرفت باشد.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رجب، مضامين ادعيه اين ماه را بسيار بلند دانست و افزود: در ماه مبارك رجب ادعيه مضامين عجيبي دارند ، مفاهيم توحيدي در اين ادعيه موج مي‌زند و انسان اگر با توجه مداومت بكند در اين ادعيه روحش پرواز و به عوالم ديگري سير خواهد كرد.

آيت ا... آملي لاريجاني با بيان برخي از فرازهاي دعاي ماه رجب اظهار داشت: اين تعبير «خاب الوافدون علي غيرك و خسر المعترضون الا لك» مي‌فرمايد كه وافد به غير ا... ضرر مي‌كند، خسران مي‌كند، نااميد مي‌شود انسان فقط بايد به يك نقطه توجه داشته باشد. اين عين توحيد است. در برخي ادعيه ديگر اين ماه تعابير فوق العاده عجيب و دقيقي است در اين دعايي كه بزرگان بر آن مداومت مي‌كردند «اللهم اني اسئلك بمعاني جميع ما يدعوك به ولاه امرك المامونون علي سرك» و همين طور باز اوصافي هست تا اينجا كه «يعرفك بها من عرفك لافرق بينك و بينها الا انهم عبادك و خلقك ... » بين اولي الامر و حق تعالي فرقي نيست «الا انهم عبادك و خلقك» البته قبل از اين تعبير «آيات» هم دارد كه برخي از مترجمين اين ضمير را به آيات برگرداندند و فرقي هم نمي‌كند. چون قبل از آن آمده است كه «ولات امر» اركان آيات الهي‌اند. فبهم ملأت سماءك و ارضك حتي ظهر ان لا اله الا انت فبذلك اسئلك، ظهور لا اله الا ا... به اين اسماء است به اين آيات است به اين ولات امر است. خيلي عجيب است اين تعابير بهم ملأت سماءك و ارضك حتي ظهر ان لا اله الا انت.

آيت ا... آملي لاريجاني به دعاي روز بيست و هفتم ماه رجب كه برخي از بزرگان فرموده‌اند دعايي است كه امام موسي كاظم سلام ا... عليه در مسير بغداد اين دعا را مي‌خواندند اشاره كرد و افزود: اين دعا هم مضامين عجيبي دارد در بخشي از اين دعا آمده است «انك لا تحتجب عن خلقك الا ان تحجبهم الاعمال دونك و قد علمت ان افضل زاد الراحل اليك عزم اراده يختارك بها و قد ناجاك بعزم الاراده قلبي ... آدم با حق تعالي يك قدم فاصله دارد ان افضل زاد الراحل اليك عزم اراده يختارك بها» انسان يك قدم با حق تعالي فاصله دارد و آن قدم هم عزم اراده‌اي است كه يختار بها ا... آدم اين قدم را كه بردارد و آن وقت حق تعالي هست و حق تعالي. خداوند متعال از هيچ كس در حجاب نيست مگر آنكه اعمال خود ما اين حجاب را ايجاد كند، لا تحتجب عن خلقك الا ان تحجبهم الاعمال دونك. فقره فقره اين تعابير و ادعيه اين‌ها همه‌اش انسان را به عوالم ديگري مي‌برد كه اميدواريم خداوند به همه ما توفيق بدهد ان‌شاء ا... كه متنعم به نعمت قرب الهي، انس با حق تعالي، مناجات با حق تعالي باشيم و اين هم يكي از مشكلات مخصوصاً ما مسئولان است كه كارهاي زياد و روزمره ما را غرق مي‌كند. بر همه ما واجب است كه ايامي را به خودمان اختصاص دهيم و همينطور در هر روز زماني را براي خودمان بگذاريم براي محاسبه اعمال خودمان بگذاريم براي فكر كردن در اعمال و آينده‌مان بگذاريم والا انسان غرق مي‌شود غرقي كه هيچ راه نجاتي ندارد. از خداوند مي‌خواهيم كه آنچه كه از حق و آنچه كه از نعمات بر اوليا خاص خودش مقدر كرده براي همه ما هم مقدر بفرمايد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي نامه وزير دادگستري به ايشان درخصوص درخواست تمديد مهلت براي عدم اجراي افزايش ميزان ديه را مطرح نمود و اظهار داشت: در بحث ديه قوه قضاييه بحث و تحقيق بسياري كرد ما علاوه بر استعلاماتي كه از مراجع ذي‌صلاح كرديم تحقيق ميداني خاصي هم خودمان انجام داديم و بر اساس آن نرخ ديه يعني همان نود ميليون تومان را براي اجرا از شانزدهم خرداد اعلام كرديم اما روز گذشته وزير دادگستري در نامه‌اي تقاضا كرد به خاطر پاره‌اي از مشكلات و تحقيق بيشتر در اين مسئله اجراي اين افزايش قدري به تعويق بيفتد و با توجه به مشكلاتي كه مطرح شده خصوصاً از جانب قوه مجريه و پاره‌اي تذكرات كه بعضي از دلسوزان نظام داده‌اند من معتقدم كه اين كار مفيد است و با درخواست وزير دادگستري موافقت شد.

اين گزارش حاكي است: در اين جلسه مواد ديگري از اصلاحيه قانون دفاتر اسناد رسمي و ازدواج و طلاق بحث و بررسي و ادامه آن به جلسات بعد موكول شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
1
بله ؛ دولت باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کند و بهانه جویی هم نکند ، اما حال که اینگونه نیست و دولت در بسیاری از موارد آشکارا به اقدامات مغایر با قانون ادامه می دهد ، چه باید کرد؟ تا کی باید
در بر روی همین پاشنه بچرخد ؟
مگر نه آنکه همه در برابر قانون یکسان هستند؟ مگر نه آنکه باید با تخطی کنندگان از قانون ، برخورد قانونی صورت بگیرد؟ پس چرا درمقابل این همه نادیده گرفتن قانون از سوی مجری قانون ، فقط و فقط حرف زده می شود؟ آیا در چنین فضایی مردم نباید حیران بمانند؟ آیا به واسطه ی بی اعتنایی مجریان قانون نسبت به قوانین ، قبح قانون گریزی فرو نمی ریزد؟ مماشات به چه دلیل و با در نظر گرفتن کدام مصلحت و بالاخره تا چه زمانی؟
نظرات بینندگان