arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۹۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

تجارتِ عجیبِ بانک ِتجارت با کارت بانک تجارت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ابتدای ماه جاری بود که بانک تجارت اطلاعیه مبنی بر تعویض کارتهای این بانک به منظور اجرای دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص یکسان سازی خدمات کارت های بانکی شبکه شتاب صادر کرد که براساس آن قرار شد که بانک تجارت منافع مشتریان خود را در این طرح به طور کامل ملحوظ داشته و تعویض کارتهایی که کمتر از یکسال از زمان صدور آنها گذشته را رایگان انجام دهد.

همچنین تعویض کارتهایی که بیش از یکسال از زمان صدور آنها گذشته با دریافت نصف مبلغ مصوب بانک مرکزی(معادل 11500 ریال )انجام می شود و تنها مشتریانی که از زمان انقضای تجارت کارت آنها گذشته مبلغ 23000 ریال برای تعویض تجارت کارت خود پرداخت می کنند.

اما عکس آنچه اعلام شده بود از سوی این بانک اتفاق افتاد، بطوریکه گزارش میدانی حاکی از آن است که صدور کارت تحت هرشرایطی با کسر از حساب همراه بوده است.

نکته قابل تامل دیگر در این خصوص آن است که مطابق دستورالعمل بانک مرکزی مهلت انقضاء هر کارت بانکی از زمان صدور سه سال باید باشد این درحالی است که در سال گذشته بانک تجارت بنا به دلایلی نسبت به صدور کارتهای یک ساله اقدام کرده بود.

این نخستین بار نیست که بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری که به عنوان امین، دسترسی به اموال مردم دارند با وضع بخشنامه هایی یکشبه، اقدام به برداشت از حساب ایشان می کنند و به احتمال قوی آخرین بار نیز نخواهد بود؛ بخشنامه هایی که هیچ گاه شفاف رونمایی نمی شوند و همواره در هاله ای از ابهام شما را مجبور به پرداخت وجهی می کنند که در سبد هزینه ایی تان جایی ندارد و حتی ممکن است شما نسبت به پرداخت آن چندان حساس نباشید، ولی وقتی این عدد کم در کمیتی زیاد ضرب می شود، عددی قابل توجه خواهد بود؛ مثل این شانزده میلیارد و صد میلیون تومانی که بانک تجارت از این محل عایدی خواهد داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
12
9
صدور کلیه کارتها حتی کارتهای منقضی شده هم رایگان صورت میگیرد درست نیست تو این اوضاع و احوال که همه دارند سیستم بانکی را تحت فشار میگذارن به ناحق چیزی که حقیقت نداره منتشر شه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
همین هفته پیش کارت رو تعویض کردم و 2300 تومن از حسابم کم شد.
سیداکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
1
0
برادر ناشناس
بنده کارتی را یکسال از تاریخ صدور ان گذشته بود را با مبلغ 23000 ریال تعویض کردم.شاید برای شما مبلغ 23000 ریال رایگان بنظر می رسد
نظرات بینندگان