arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

دلیل سکوت آمریکا در برابر جنایت‌های عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: نمایش جنایات عربستان سعودی چه در عربستان و چه در سایر کشورهای منطقه مانند یمن و چه در حمایت از داعش وظیفه هرصاحب فکر و قلم و هنر است و باید عرصه فرهنگ و هنر در این زمینه با قدرت ظاهر شود.
 
به گزارش انتخاب، سردار احمد وحیدی پیرامون محور موضوعی دومین «جشنواره چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» با عنوان «سکوت استکبار جهانی در برابر جنایات آل سعود» بیان کرد: رژیم سعودی از قبل از انقلاب اسلامی یکی از پایه‌های امنیت دو ستونی آمریکا در منطقه بوده است. در واقع یک پایه رژیم شاه و پایه دیگر هم رژیم سعودی بود و این رژیم بعد از انقلاب در کنار حمایت از صدام و کشورهای مرتجع عرب به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت.
 
وی افزود:  از آن به بعد هم رژیم سعودی در مسائل مختلف خواسته‌های آمریکا را دنبال می‌کند و در قضیه نفت و انرژی و کنترل آن طوری عمل می‌کند که منافع غربی‌ها تامین شود. مثلا طرحی که فَهَد برای شناسایی عملی رژیم صهیونیستی داد بزرگترین خدمتی بود که او به اسراییلی‌ها کرد.
 
وزیر سابق دفاع گفت: متحد اصلی امریکا در منطقه رژیم سعودی است و همواره از آن استفاده می‌کند. عربستان سعودی در حال حاضر بازار اسلحه  امریکاست و آمریکا هم نفت را توسط رژیم سعودی کنترل می‌کند. همچنین  بواسطه آل ‌سعود حرکت انقلابی ملت‌های مسلمان را کنترل و از آنها جلوگیری به عمل می‌آورد و از این رو در قبال جنایات رژیم سعودی سکوت کرده و با این سکوت به حمایت از آن می‌پردازد.
 
سردار وحیدی  تأکید کرد: نمایش جنایات عربستان سعودی چه در عربستان و چه در سایر کشورهای منطقه مانند یمن و چه در حمایت از داعش وظیفه هرصاحب فکر و قلم و هنر است و باید عرصه فرهنگ و هنر در این زمینه با قدرت ظاهر شود.
 
 دومین جشنواره فرهنگی هنری چشمان آسمانی انقلاب اسلامی تا پنجم مرداد ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار فرهنگی و هنری خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.jashnvareh-sepas.ir ارسال و برای آگاهی از اخبار جشنواره به کانال تلگرامی انجمن پیشکسوتان سپاس به آدرس telegram.me/sepasngo مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان