arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

حادثه تصادف اتوبوس سربازان سوال‌برانگيز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نزديك به يك هفته پس از وقوع حادثه واژگوني اتوبوس حامل سربازان پادگان ٠٥ كرمان در جاده ني‌ريز فارس، دادستان كل كشور روز يكشنبه در نشست خبري خود به اين حادثه اشاره و اعلام كرد به «نكات شبهه‌انگيزي» در اين ماجرا برخورد كرده‌اند كه لازم است به آنها رسيدگي شود.

«به نكات شبهه‌انگيزي در اين زمينه برخورديم كه لازم است به آن ورود مستقيم پيدا كنيم. با دادستان استان تماس داشتيم و مسائلي در اين رابطه رخ داده كه سوال برانگيز است. هنوز به جزييات موضوع نرسيده‌ايم. »

به گزارش اعتماد، محمدجعفر منتظري در خصوص نكات موجود در پرونده جان باختن سربازان توضيح داد: «اتوبوس مجاز بوده كه سربازان را به پادگان نظامي شبانه ببرد كه در مسير از فرصت استفاده كرده و كالاي قاچاق را جاسازي كند و افرادي كه غيرمجاز بودند را سوار كند. متاسفانه از حمل اين سربازان عزيز استفاده كرده‌اند براي اينكه به مقاصد شوم خود برسند. امر غيرمعمولي بوده است. ما با دادستان مربوطه در ارتباطيم و درباره يكسري مسائل با وي صحبت كرديم، ان‌شاءالله نتيجه كه به دست‌مان رسيد به اطلاع عموم مي‌رسانيم.»

دادستان كل كشور همچنين در مورد حادثه منا گفت: «در اين حادثه با ناجوانمردي‌هاي حكومت سعودي مواجه بوديم و حقوق بسياري از مسلمانان تضييع شد. دولت سعودي با كمال بي‌شرمي و بي‌توجهي به وظايف خود در اداره حج به شهروندان ما وارد شدند. تاكنون اقداماتي از سوي وزارت ارشاد و سازمان حج و زيارت انجام شده و دستگاه قضايي نيز با دريافت شكايت اولياء دم پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهد و با تكميل پرونده از طريق وزارت امور خارجه و مطابق مقررات بين‌المللي حقوق مردم را محقق مي‌كنيم و دنبال اين امر هستيم.»

منتظري همچنين در مورد مشمولان عفو رهبري توضيح داد: «با بررسي‌ها در زندان‌ها برخي را كه شرايط شمول عفو را داشتند شناسايي كرديم و برخي نيز كه محكوميت مالي اندك داشتند را مورد بررسي قرار داديم تا اين پرونده‌ها با جبران خسارت متضررين به آزادي مجرمين منتهي شود و تقاضا داريم كه در صورت امكان در جرايم كم‌اهميت و كساني كه مطالبات ناچيزي دارند در اين ماه مبارك رمضان گذشت كنند. »

دادستان كل كشور در تشريح اولويت‌هاي كاري خود، گفت: « با توجه با اهميت پرونده‌هاي مواد مخدر اين مهم در اولويت كاري دادستاني است. بنابر نظر رييس قوه قضاييه مركزيت رسيدگي به امور مواد مخدر در دادستاني است و با تشكيل كارگروهي تلاش داريم تا قوانين مرتبط را اصلاح كنيم و از تمام دستگاه‌ها و افرادي كه در اصلاح قانون امكان ارايه نظر دارند كمك مي‌طلبيم. »

نظرات بینندگان