arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

فروش جنگنده های سوخو-35 روسی به چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه جنگنده های چندمنظوره فوق پیشرفته سوخو-35 به چین می فروشد و دو کشور قراردادی را برای این منظور امضا کرده اند.

روسیه قراردادی را برای تحویل 24 فروند جنگنده های چندمنظوره سوخو-35 به چین به ارزش 2 میلیارد دلار امضا کرده است.

روزنامه روسی کامرسانت روز چهارشنبه در مطلبی در این خصوص نوشته است: روسیه و چین بزرگترین قرارداد تسلیحاتی هوایی را در سال های اخیر به ارزش 2 میلیارد دلار امضا کردند.

«سرگئی چمزوف» رییس شرکت دولتی فناوری های پیشرفته روسیه به نام «روس تک» به روزنامه روسی گفت: مذاکرات طولانی برای فروش جنگنده های سوخو-35 به چین به پایان رسید و قرارداد مربوطه به امضا طرف های روسی و چینی رسیده است.

چین نخستین کشوری است که هواپیماهای چندمنظوره فوق پیشرفته سوخو-35 از روسیه تحویل
می گیرد.

روسیه و چین در سال های اخیر روابط خود در عرصه های مختلف به ویژه حوزه های فنی-نظامی را گسترش داده است و پس از تشدید تنش های میان روسیه و غرب به سرکردگی آمریکا، مسکو به توسعه همه جانبه همکاری ها با کشورهای شرقی به ویژه چین توجه خاص دارد.

در این راستا روسیه برای نخستین بار حاضر به تحویل اس 400 پیشرفته ترین سامانه موشکی ساخت این کشور، به یک کشوری دیگر شده و بر اساس قرارداد امضا شده، شش مجموعه از این تسلیحات را به چین تحویل می دهد.

مقام مسوول در اداره همکاری های فنی-نظامی روسیه به خبرگزاری ایتارتاس گفت: روسیه 18 ماه دیگر تحویل تسلیحات اس-400 به چین را آغاز خواهد کرد.

بر اساس قرارداد تسلیحاتی روسیه و چین، مسکو شش مجموعه تسلیحات اس 400 به ارزش سه میلیارد دلار به پکن تحویل می دهد.

مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد 400 کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری است.

مسکو تا کنون این تسلیحات پیشرفته را به هیچ کشوری نفروخته است و صنایع نظامی روسیه مجموعه های اس 400 را برای نیازهای ارتش خود می سازند.

چین از خریداران عمده تسلیحات روسی است و در دو دهه اخیر، میلیاردها دلار انواع تسلیحات از روسیه خریداری کرده است اما به گزارش رسانه ها چین عادت دارد تسلیحات گران قیمت را مهندسی معکوس کرده و پس از کپی سازی با قیمت پایینتر وارد بازار تسلیحاتی جهان کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان