arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

نیمی از انگلیسی‌های عضو داعش به کشورشان بازگشته‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
براساس برآورد مقامات امنیتی انگلیس از هر شش انگلیسی عضو داعش که به عراق و سوریه رفته‌اند، یک تن کشته شده است و نیز حدود 400 تن از تروریست‌هایی که به داعش پیوسته بودند، به انگلیس بازگشته‌اند.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه دیلی میل، مقامات امنیتی انگلیس معتقدند که دست‌کم 15 درصد از تمام افراطگرایان انگلیسی که به داعش پیوسته بودند، به دنبال تشدید حملات هوایی و نیز در جریان عملیات‌های نظامی زمینی کشته شده‌اند. اما گمان می‌رود که از 850 افراطی‌ای که از انگلیس به مقرهای داعش راهی شده بودند، نیمی از آنها به این کشور بازگشته باشند.
 
کلنل ریچارد کمپ، فرمانده نیروهای انگلیسی در افغانستان به ساندی میرر گفت: نگرانی من بیشتر درباره 400 یا تعداد بیشتری از افراطگرایان است که به انگلیس بازگشته و تهدید محسوب می‌شوند. دیدیم که داعش در بروکسل، پاریس، آمریکا و اخیرا هم در ترکیه چه کرده است.
 
این مقام نظامی تاکید کرد: آنها می‌توانند و تلاش خواهند کرد تا اینجا هم چنین حملاتی انجام دهند. گمان می‌کنم که این مساله بسیار نگران‌کننده است. آن طور که لازم بوده نتوانسته‌ایم در کشتن تعداد بالایی از آنها اثرگذار عمل کنیم. ناکامی ما در حمله قدرتمند علیه داعش به مردم انگیزه داده تا حملاتی را به نام داعش انجام دهند.
 
سخنان فرمانده نیروهای انگلیسی در افغانستان چند روز پس از آن منتشر شد که مشخص شد انگلیس نیروهای خود در عراق را تقریبا دو برابر می‌کند. در مجموع 250 پرسنل نظامی انگلیسی قرار است در پایان تابستان برای کمک به جنگ علیه داعش در این منطقه مستقر شوند. آنها قرار است به حدود 300 سربازی که اکنون آنجا مستقر هستند، بپیوندند.
 
اوایل ماه جاری میلادی گزارش شد که دست‌کم 85 تروریست انگلیسی که در سوریه می‌جنگیدند، کشته شدند.
 
مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس فاش کرد که حدود 850 فردی که مرتبط با انگلیس بودند و تهدید امنیتی محسوب می‌شوند، گمان می‌رود که در جنگ داخلی خونین سوریه مشارکت داشته باشند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان