arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

بازداشت ۷ فرمانده امنیتی و اطلاعاتی الکراده به دنبال انفجارهای خونین عراق/اعدام ۵ محکوم تروریستی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی دستور حیدر العبادی وزارت دادگستری عراق از اجرای حکم اعدام پنج شهروند عراقی خبر داد که از محکومین تروریستی بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت دادگستری عراق در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی الکراده در بغداد تأکید کرد که این وزارتخانه کسانی را که دست خود را به خون عراقی‌ها آلوده کرده‌اند به صورت عادلانه قصاص خواهد کرد.

وزارت دادگستری عراق اعلام کرد که حکم اعدام پنج تن از شهروندان این کشور که به دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی  محکوم شده بودند، اجرا شد و به این ترتیب تعداد افراد اعدام شده طی دو ماه گذشته به ۳۷ تن رسید.

در بیانیه وزارت دادگستری عراق آمده است: ما در میان این جنگ و درگیری و مقاومت در برابر تروریسم قاطعانه با هرگونه مداخله سیاسی و بین‌المللی و درخواست برای توقف اجرای حکم اعدام مخالفیم چراکه حرمت خون عراقی‌ها بالاتر از هر چیز دیگری است.

روز دوشنبه منابع عراقی اعلام کردند که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دستور اجرای فوری حکم اعدام تروریست‌های محکوم شده را به وزارت دادگستری داده است.

از سوی دیگر، فرماندهی عملیات بغداد از بازداشت هفت تن از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و سازمان اطلاعات در منطقه الکراده در بغداد خبر داد. شهروندان عراقی این فرماندهان و نیروهای امنیتی را به کوتاهی در حمایت از آنها متهم کرده بودند.

منطقه الکراده بغداد اخیرا شاهد یک انفجار تروریستی شدید بود که به کشته و زخمی شدن صدها عراقی منجر شد.

همچنین دستگاه اطلاعات ملی عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دستگاه با هماهنگی دادگاه مرکزی تحقیقات و فرماندهان عملیات بغداد و دیالی و بابل موفق شد در راستای سفارشات نخست وزیر برای انجام حملات پیش‌دستانه علیه باندهای تروریستی، عملیات "شاهین تند و تیز" را انجام دهد که در نتیجه آن باندهای تروریستی خنثی شد که قصد داشتند عملیاتی با عنوان "حمله رمضان" را انجام دهند.

در بیانیه دستگاه اطلاعات ملی عراق آمده است: ما موفق شدیم در این عملیات ۴۰ تروریست را بازداشت کنیم. تروریست‌های داعش از مشکلات امنیتی سوءاستفاده کرده و عملیات تروریستی انجام می‌دهند اما هوشیاری افسران دستگاه اطلاعات و همکاری شهروندان این عملیات بزدلانه را ناکام گذاشت؛ عملیاتی که قرار بود بازارها، مساجد، حسینیه‌ها و کلیساها را در استان‌های بغداد و دیالی هدف قرار دهد.

نظرات بینندگان