arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۵

مسکو: اقدام های ناتو علیه روسیه بی پاسخ نمی‌ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه اعلام کرد: پاسخ مناسب مسکو به پیمان آتلانتیک شمالی حتمی است.
 
به گزارش انتخاب، روسیه در واکنش به تصمیم های نشست سران 28 کشور عضو ناتو در ورشو پایتخت لهستان ضمن تاکید بر اینکه اقدام های لازم را برای حفظ موازنه قوا و رفع تهدیدهای نظامی غرب انجام خواهد داد، اعلام کرد: پاسخ مناسب مسکو به پیمان آتلانتیک شمالی حتمی است.
 
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت: مسکو با دقت تمامی اقدام های ناتو را زیر نظر دارد و براساس تاکیدهای قبلی نیز تدابیر لازم در قبال رویکردهای پیمان آتلانتیک شمالی بکار گرفته خواهد شد.
 
وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان وی در جمع خبرنگاران نوشت: تحرکات ناتو در مرزها نگران کننده است که علت این اقدام ها را نمی دانیم و از دیدگاه من تنها انگیزه می تواند کارزار اطلاعاتی علیه روسیه باشد تا کشورهای عضو ناتو مسکو را تهدید بدانند.
وی تاکید کرد: مسکو هیچ کشوری از اعضای ناتو را تهدید نمی کند و در واقع با اقدام های داخلی در صدد نوسازی ارتش است و برای آمادگی رزمایش برگزار می کند که در خاک روسیه انجام می شود و به کشورهای دیگر گسترش نمی یابد.
 
زاخارووا گفت که کشورهای عضو ناتو واقعیت این اقدام ها را نادیده گرفته و همیشه مسکو را به انجام رویکردهای خصمانه متهم می کنند و در همین حال حلقه محاصره روسیه نیز تنگ تر می شود.
 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: بار دیگر تاکید می کنم که این اقدام ها بی پاسخ نمی ماند و مسکو حتما پاسخ مناسب را خواهد داد، هر چند این وضعیت انتخاب ما نیست.
 
سران کشورهای عضو ناتو در نشست ورشو که دیروز پایان یافت، تصمیم گرفتند این پیمان چهار گردان نیرو در لهستان (شرق اروپا)، لتونی و استونی هم مرز روسیه و همچنین لیتوانی سه جمهوری بالتیکی شوروی سابق مستقر کند.
 
ناتو نیز اعلام کرده است: تصمیم استقرار نیروهای جدید در شرق اروپا پس از ارزیابی و تجزیه و تحلیل شرایط کنونی گرفته شده است و در صورت نیاز حتی تقویت خواهند شد.
 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان