arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۵

جلسات فراکسیون امید با حقوقدانان نامزد عضویت در شورای نگهبان/ تاکنون نامزدهای نهایی فراکسیون امید اعلام نشده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اعضای هیات رئیسه این فراکسیون جلساتی را امروز و فردا با حقوقدانان نامزد عضویت در شورای نگهبان داشته و دارند گفت: ما امروز با سه نفر از این حقوقدانان گفت و گو کردیم و فردا نیز با دو حقوقدان دیگر گفت و گو می کنیم.

به گزارش انتخاب، محمود صادقی روز یکشنبه  با اشاره به جلسه امروز هیات رئیسه فراکسیون امید با سه نفر از حقوقدانان نامزد عضویت در شورای نگهبان اظهار داشت: ما امروز با سه نفر از این افراد گفت و گو کردیم و فردا نیز با دو نفر دیگر گفت و گو خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی رسانه ها اعلام کرده اند که این سه نفر مورد تایید فراکسیون امید هستند گفت: چنین چیزی نیست؛ ما هنوز اعلام موضع نکرده ایم. امروز با سه نفر از این حقوقدانان صحبت کردیم، فردا نیز با دو نفر دیگر صحبت خواهیم کرد و سپس نظر نهایی را اعلام می کنیم.

صادقی ادامه داد: ممکن است نظر نهایی فراکسیون امید اعلام رسمی نشود اما هنوز ما گفت و گوهایمان ادامه دارد و فردا نیز با دو نفر دیگر گفت و گو می کنیم.

 قوه قضائیه در 14 تیر ماه پنج نامزد را برای عضویت در شورای نگهبان معرفی کرد.
محمدرضا علیزاده، عباس کدخدایی، احمد بیگی حبیب آبادی، محمدهادی صادقی و سیدفضل الله موسوی پنج نامزدی هستند که قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی کرده است.

قرار است نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه هفته جاری سه نفر را از میان این پنج نفر به عنوان عضو حقوقدان جدید شورای نگهبان انتخاب کنند.

اعضای فقیه شورای نگهبان با حکم رهبر انقلاب انتخاب می شوند و اعضای حقوقدان این شورا با معرفی قوه قضائیه در مجلس انتخاب می شوند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
1
1
حتی یک آذری زبان هم بین شون نیست
نظرات بینندگان