arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۵۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰
سومین قسمت ستون "10 فرد جسور و بامزه هفته"

جسورترین و بامزه ترین های هفته در "انتخاب"/ مقامی که از احمدی نژاد "سند" خواست، علی آبادی، فردوسی پور و ....

جناب آقای جوانفکر، همین ایران خودمان، هفت هشت سال پیش، یک سید محمد خاتمی بود که پس از جلسات هیات دولتش، مستقیم می آمد پیش خبرنگاران می آمد و با خنده هایش، به سئوالات جواب می داد و اعصاب همه را خرد می کرد!! .... حالا بازم بگم؟ بگم؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و بامزه ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.


(نخستین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")


(دومین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")

هفته ی گذشته (هفته ی سوم خردادماه)، تقریبا مانند دیگر هفته ها، تحلیل و اظهار نظرهای بامزه و بعضا جسورانه ای در محافل خبری شنیده شده است که در ذیل به ان اشاره می شود:

شخصیت های بامزه هفته

1- جوانفکر: وی که به تازگی سرپرست روزنامه ایران شده است، هر روز به هر بهانه ای سعی دارد علاقه ی زیاد خود را به محبوب خود یعنی رئیس جمهور نشان دهد که این عشق مفرط به رئیس جمهور بیشتر شباهت به تملق دارد تا علاقمندی به کسی. وی در تازه ترین خودشیرینی خود گفته است: كمتر كشوري را مي توان سراغ گرفت كه رئيس جمهور آن براي پاسخ به سوالات نمايندگان رسانه هاي ارتباط جمعي، هر از گاهي وقت موسعي را اختصاص دهد و با صبر و حوصله به پرسش هاي خبرنگاران كه به صورتي كاملاً آزاد و باز مطرح مي شود، پاسخ گويد. مضجک بودن این جمله بر همگان روشن است و "انتخاب" لازم نمی بیند که در این مورد مطلبی اضافه کند.



جناب آقای جوانفکر، اصلا کاری به کشورهای مختلف دنیا که هر هفته به هزار بهانه ، جلسه ای مطبوعاتی برگزار می کنند و خبرنگاران شان هم، تا می توانند نثار ییس جمهور شان می کنند، کاری نداریم، اما در همین ایران خودمان، هفت هشت سال پیش، یک سید محمد خاتمی بود که پس از جلسات هیات دولتش، مستقیم می آمد پیش خبرنگاران می آمد و با خنده هایش، به سئوالات جواب می داد و اعصاب همه را خرد می کرد!! .... حالا بازم بگم؟ بگم؟

البته بعید است شما یادتان باشد، چون برخی سابقه ی مطبوعاتی شما را از آغاز "دولت اول جناب دکتر"، تعریف می کنند!

2-مرتضی تمدن: در پی ورود موج جدیدی از ریزگردها به هوای تهران، که مطمئنا عوارض بدی برای سلامتی پایتخت نشینان خواهد داشت، استاندار تهران در بیاناتی گران بها که نشان از کوشش های بی نظیرش برای پایان دادن به این فاجعه دارد، گفت: كاری جز دعا برای مهار گرد و غبار تهران نمی توانیم انجام دهیم.



دست شما درد نکند جناب تمدن! این هفته ایشالله مشهد میرین یا قم؟

3-فرش قرمز در ایران: مدتی است که برای فیلمهای سینمایی در ایران فرش قرمزی پهن می شود و مراسمی شبیه به مراسم فرش قرمز در هالیوود در پایتخت برگزار می شود. اما تقلیدی که در برگزاری مراسم به کار برده شده است بسیار "نچسب" است.



در این مراسم هیچ ابتکاری به کار برده نشده و تنها کپی برداری بسیاری مبتدیانه ای از این مراسم در هالیوود انجام شده است. ضمنآً قیافه گرفتن هالیوودی رفقای سینمایی در این مراسم، بی نهایت بانمک است!

خبر دیگری که قطعاً در این هفته جزء بامزه ترین اخبار هفته بود، تلاش عوامل فیلم "پایان نامه" برای فروش این فیلم، آن هم به هر روشی بود. چون ماجرا و عوامل فیلم، بی اندازه ضعف خود را در این فیلم نشان دادند، ما هم تحویلشان نمی گیریم و اصلاً جزء بامزه ها نمیاریمشون (می ذاریمشون توی ..... هفته)

فقط می نویسم که "بابا شما دیگه  با این کاراتون به اخراجی ها گفتید زکی".

ضمناً شما که دنبال فروش فیلم تان هستید یک کلمه به آقا محمدرضا شریفی نیا می گفتید "ایشون یه ندا به مردم بدن که برن فیلم رو ببینن"، مشکل برطرف می شد، نیازی به این همه خرج از کیسه "شخصی" نبودش که!

4- رئیس پلیس تهران: سردار ساجدی نیا در اظهار نظری که احتمالا خودش هم به آن معتقد نیست، گفت: در تهران کمتر از 100 زن خیابانی وجود دارد. البته مشخص نیست که منظور ایشان از زنان خیابانی چیست و ایشان چه تعریفی از روسپیان دارند.  البته اقای رادان ، سخن ایشان را تصحیح کردند رقمی بالاتر را در مورد تعداد زنان خیابانی در پایتخت اعلام کردند: تنها 400 یا 500 تا.



در این مورد، حرفی نیست جز اینکه بد نیست آقایان سری به خیابان های شهر بزنند، احتمالا با گذر از تعدادی خیابان، حرف خود را پس می گیرند!

5- اسمشو نبر: یکی از آقایان که بسیاری وی را، پدر معنوی احمدی نژاد می دانند، ظاهرا این روزها رابطه اش با پسر معنوی اش شکراب شده است، در واکنش به این جمله "این كاری بود كه خودتان كردید [اوردن احمدی نژاد] و حالا باید نتیجه آن را هم ببینید" گفت: نه آن روز كه برای انتخاب شخصی زحمت كشیدیم تحت تاثیر بودیم و نه امروز تحت تاثیر هوچی گری ها و تبلیغات منفی قرار می گیریم بلكه در هر زمان هر چه كه احساس كنیم تكلیف است.


عجیب است که ایشان به همین راحتی گناه بالا آمدن احمدی نژاد را از دوش خود بر می دارد و حمایت از او را تکلیف می داند. ایشان و سایر افراد که با تکرار برخی شعارها گوش مردم را از شنیندنش خسته کردند، چطور خود در مورد حمایت از احمدی نژاد و جریان پشت سر او بصیریت به خرج ندادند و امروز چه راحت این اشتباه را به گردن دیگری می اندازند و یا به مانند افرادی مثل بادامچیان آن را تقصیر "مردم ساده" می اندازد که جای تاسف است.

البته رفقای آقای مشایی هم به این سخنان آقای مصباح واکنش نشان دادند و گفتند: حمایت شما باعث ریزش آرای احمدی نژاد شد/ در مرکز برنامه ریزی ابلیس نفوذ دارید

تک ماده: انتخاب شخصیت بامزه ی هفته بیش از 5 تا در این ستون "انتخاب"، معمول نیست، اما به دلیل اظهارات مهم یک شخصیت، اجباراً فرد زیر نیز به عنوان یکی از افراد بامزه ی هفته معرفی می شوند، ببخشید خیلی ضروروی بود!

6 - مقام امنیتی پاکستان:
از احمدي نژاد سند می خواهیم . این جمله ای بود که يك مقام امنيتي بلند پايه پاكستان در رسانه ها اعلام کرد. وی با اشاره به اين موضوع افزود كه اسلام آباد از مقامات ايراني خواهد خواست تا جزييات ادعاهاي خود درباره قصد آمريكا براي ايجاد خرابكاري در تاسيسات هسته اي پاكستان را به اين كشور ارايه دهند.



"انتخاب" ضمن تشکر از این مقام امنیتی پاکستان، چند مورد را خدمت ایشان اعلام می دارد: اول اینکه، حالا جناب دکتر یک چیزی گفتند، شما جدی نگیرید! ، بعد حالا چرا آبروریزی می کنی رسانه ایش می کنی؟

ثانیاً، جناب مقام امنیتی! آن آقایی که جلوی صف است دارد داد و بیداد می کند که چرا زدی توی صف، مگه صف را نمی بینی؟ صف رفقایی که می خواهند از جناب دکتر مقداری سند و مدرک دریافت کنند، از پاستور شروع می شود و الان ها رسیده به دم دمای لواسان!... لطفاً بفرمایید ته صف!

شخصیت های جسور هفته

 1- رئیس جمهور و "رفیقش": احمدی نژاد در پی غیرقانونی اعلام شدن سرپرستی او بر وزارت نفت، در حرکتی باورنکردنی و جسورانه رئیس سابق شیلات، رییس سابق تربیت بدنی و رئیس کمیته المپیک را که نه سابقه ا ی در حوزه ی "نفت" دارد و نه رشته ی تحصیلی اش اندکی به این حوزه مربوط است و نه حتی سابقه ی اجرایی کوجکی در این مورد داشته، را سرپرست وزارت نفت کرد.

البته خود آقای علی آبادی استدلال هایی کرده است و گفته است که در مخازن ذخیره  نفت در کن مشغول به کار بوده است که البته آن چنان که آقای توکلی گفت: استدلال ایشان به درد خودش می خورد.ایشان سپس با آن سابقه ی طولانی اش در صنعت نفت، به نشست اوپک رفت و ریاست این اجلاس را برعهده گرفت که در نتیجه هیچ یک از اعضا به توافق نرسیدند. وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد:در خصوص افزایش و یا تثبیت سطح تولید اوپک نظر مشخصی ندارم.



اما واقعاً جسارت ایشان در میان این همه مدیر نفتی و متخصصان این حوزه، در پذیرفتن سرپرستی وزارت نفت و ریاست اوپک، انصافاً کم نظیر است؛ لذا توصیه می کنیم برادران کتاب "گیتس" ، این جسازت ستودنی! را به خاطر "انجام دادن هر کاری که دوست دارند و حال می کنند" آن هم به خاطر دوستی 30 ساله با جناب رییس جمهور، ثبت بفرمایند!



2-فردوسی پور: این مجری مشهور، در برنامه این هفته ی "نود"، جنجالی کم سابقه راه انداخت و تا توانست به سیاسیون تاخت. و البته روی خیلی ها را هم در ظاهر کم کرد؛ وی در این برنامه با بیان اینکه هر تیمی هر جا رفته به خاطر شخصیت سیاسی خاصی بوده است، گفت:  پیکان چرا رفت قزوین ؟ به خاطر اینکه آقای ابوترابی قزوینی هستند، چرا صبا رفت به قم، چون آقای علی لاریجانی قمی هستند و حمایت کردند، پاس چرا رفت همدان چون آقای حاجی بابایی، آقای آقا محمدی و یک سری زیادی از مقامات همدانی هستند.

البته ادامه ی انتقال تیم ها به شهرهای مختلف، نشان داد روی خیلی ها به صورت ظاهری کم شده و همچنان برخی با اعتماد به نفس و قدرتی مثال زدنی به کار خود ادامه می دهند!


3-محمود احمدی نژاد: انصافاً آقای رییس جمهور در هیچ چیز نمونه نباشند در جواب دادن و پاسخ دادن و کنایه زدن به این و آن، و نهایتاً ضربه فنی کردن حریف متبحرند.



الحمدالله، بالاخره پس از مدت ها جنگ روانی بحرینی ها علیه ایران، یکی پیدا شد و جواب دندان شکنی تحویل "استان سیزدهم" ایران داد. محمد احمدی نژاد در کنفرانس خبری خود، با اشاره به سخنان مقامات بحرین گفت: بحرین اول نقشه را ببیند بعد حرف بزند . می خوامت دکتر!

4- مطهری: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سؤال از رئیس جمهور را که تاکنون به ملاحظات گوناگون از جمله امید به بازگشت رئیس جمهور به مسیر درست مسکوت گذاشته بودیم و نزدیک به 90 امضا دارد به فضل خدا به جریان خواهیم انداخت .



وی افزود: فکر می کنم به صلاح کشور است و موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس و رفع بسیاری از سوء تفاهمات خواهد شد . البته  باید گفت که بارها اقای مطهری چنین ادعایی مطرح کرده است که هیچگاه به نتیجه نرسیده است.

5-آنتونی وینر: عضو مجلس نمایندگان آمریکا پذیرفته است که عکس نیمه برهنه ای از خود با لباس زیر برای خانم جوانی در شهر سیاتل فرستاده اما تاکید کرده که استعفا نخواهد داد. وی با تایید ارسال این عکس اعلام کرده است که عمیقا از کاری که کرده متاسف است اما استعفا نمی دهد.



با وجود اینکه آقای وینر اعمال زشتی را مرتکب شده است، اما اعتراف او به اشتباه خود در مقابل دوربین خبرنگاران و اعلام اینکه از عمل خود متاسف است، بسیار آموزنده است، به خصوص برای سیاستمدارن و مسئولان ایرانی که حتی اگر عملکرد آنان باعث وقوع فاجعه ای شود، هر جوری هست ماستمالی می کنند! مثل سرکار خانم وزیر بهداشت که در مورد وقایع پرت کردن بیمارات از بیمارستان، خواستار بخشش خاطیان شدند و در مورد مرگ کودک سنندجی، اظهار کردند که "اشتباهات پزشکی، طبیعی است" همین!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
3
mer30
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
2
خوب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
3
فقط میتونم بگم عالی بود ، عالییییییییی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
1
سلام معلومه براش زحمت کشیدین...
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
خدا به همه توفیق بده در نقد دیگران مخصوصا علما دقت کنیم حریم آنان رعایت شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
لعنت!!! آدم نمیدونه گریه کنه یا بخنده
نظرات بینندگان