arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

پاسخ پزشکان معالج کیارستمی به سؤالات و ابهامات/ پزشک معالج مرحوم کیارستمی بنا به دلایلی در عمل‌های سوم و چهارم حاضر نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور درباره محتوای جلسه پرونده کیارستمی گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون ویژه حدود 20 تا 30 سؤال و ابهام را درباره پرونده بستری مرحوم کیارستمی مطرح کردند.

 * ما معتقدیم در فضای مجازی به دکتر میر بزرگ اهانت شده چرا که وی حدود 10 سال است عمل جراحی انجام نمی‌دهد؛ لازم است همه بدانند جراحی اول و دوم توسط میر پسر انجام شده است.

*{ادعا می‌شود جراحی پولیپ روده بدون نتیجه آزمایش پاتولوژی انجام شده} پاتولوژی و آندوسکوپی 3 تا 5 مرتبه قبل از عمل از مرحوم کیارستمی به عمل آمده و تشخیص پولیپ روده بوده است اما به خاطر نوع پولیپ باید وی تحت عمل جراحی باز قرار می‌گرفت

* دو عمل اولیه (عمل اول و دوم) را پزشک معالج یعنی دکتر میر انجام داده است. خود دکتر میر در عمل اولیه قسمتی از روده بزرگ را برداشته اما بیمار 3 روز بعد از عمل جراحی دچار خونریزی می‌شود و مجدداً جراحی دوم کنترل خونریزی توسط دکتر میر انجام شده است.

* دکتر میر در عمل سوم و چهارم حضور نداشته و جراحی توسط کمک جراح وی و پزشک جراح دیگر انجام شده است.

* پزشک معالج مرحوم کیارستمی ادعا کرده که تا روز 28 اسفند در بیمارستان جم حضور داشته و بنا به دلایلی در عمل‌های بعدی حاضر نشده است که البته این ادعا به بررسی دقیق نیاز دارد. 

* طبق قانون پزشک معالج باید از اول تا آخر مراحل درمان در کنار بیمار باشد

* پزشک معالج مرحوم کیارستمی تنها با اذن و هماهنگی با بیمار می‌توانست عمل سوم و چهارم را به جراح دیگر بسپارد اما هنوز مشخص نیست آیا مرحوم کیارستمی چنین درخواستی داشته یا خیر.

* مرحوم کیارستمی به هیچ عنوان مبتلا به سرطان نبود. بیماری پولیپ روده جزو بیماری‌هایی است که ممکن است در آینده تبدیل به سرطان شود. 

* وی به دلیل بیهوشی‌های متعدد ضعیف شده بود با این حال پیش از رفتن به فرانسه وضعیت جسمانی‌اش مساعد بود و نظر پزشک مشاور و معالج این بود که کیارستمی مرحله بد بیماری را گذرانده است. 

* خانواده مرحوم کیارستمی روز شنبه برای ارائه جزئیات بیشتر به جلسه کمیسیون ویژه دعوت می‌شوند

* برخی ادعا می‌کنند چون مرحوم کیارستمی همزمان با تعطیلات آخر سال به بیمارستان مراجعه کرده پزشک جراح در بیمارستان حضور نداشته ما این ادعا را کذب محض می‌دانیم

نظرات بینندگان