arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۵

ورود بازرسان ترکیه‌ای به پایگاه اینجرلیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان‌ها و پلیس ترکیه پایگاه هوایی اینجرلیک را در پی کودتای ناکام نظامیان این کشور، مورد جستجو قرار دادند. این پایگاه مورد استفاده نیروهای هوایی آمریکا و ترکیه است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری آنادولو، مقام‌های ترکیه‌ای دوشنبه وارد این پایگاه مستقر در جنوب ترکیه شدند و طبق گزارش‌ها، تحقیقات مربوط به کودتای ناکام اخیر در ترکیه است.
 
اوایل هفته ژنرال بکیر ارکان، فرمانده این پایگاه هوایی به دست مقام‌های ترکیه‌ای بازداشت شد و علاوه بر این، چندین افسر رده پایین هم دستگیر شدند. تمامی این افراد به همدستی در کودتای 15 و 16 ژوئیه متهم هستند.
 
همچنین گزارش می‌شود که مقام‌ها مدعی "ربوده شدن" دست‌کم یک جنگنده اف 16 به دست کودتاچیان شده‌اند. گفته می‌شود که این جنگنده یکبار توسط یکی از هواپیماهایی که از اینجرلیک برخاسته بود، سوخت‌رسانی مجدد شده است. این پایگاه هوایی مورد استفاده ناتو است و تجهیزات تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای داده است و اخیرا هم آمریکا در کمپین ضد داعش از آن برای اجرای حملاتی در سوریه استفاده می‌کند.
 
در پی کودتا، مقام‌های ترکیه فعالیت این پایگاه را به حالت تعلیق درآوردند و موجب شد تا حملات هوایی علیه مواضع داعش هم متوقف شود. برق این پایگاه هم قطع شده است و ارتش آمریکا مجبور شده است تا از ژنراتورهای داخلی برای از سر گیری کمپین ضد تروریست‌ها در این منطقه استفاده کنند
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان