arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

"ترامپ" رسما نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا روز سه شنبه به طور رسمی 'دونالد ترامپ' را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، در دومین روز کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا، 'دونالد ترامپ' داوطلب جنجالی این حزب رسما با به دست آوردن یک هزار و 725 دلیگیت وتایید نهایی رهبران کنوانسیون از سوی این حزب نامزد شرکت در انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریکا شد.

در دومین روز کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا که از دید تحلیلگران سیاسی این کشور در هاله ای از ابهام و نگرانی برگزار می شد دونالد ترامپ یکی از 11 داوطلب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که درمیان بهت و حیرت خبرگان سیاسی این کشورهمه رقبای خود را کنار گذاشته و به کنوانسیون حزب راه پیدا کرده بود، رسما از سوی رهبری جمهوریخواه به نامزدی شرکت در دور نهایی انتخابات این کشور برگزیده شد.

بر اساس قوانین این کنوانسیون همه ایالات های این کشور می بایست بار دیگر در حضور رهبری حزب حمایت دلیگیت های ایالت خود را به همان صورتی که در طول رقابت های مقدماتی اعلام کرده بودند، اعلام کنند.

طبق همین قوانین رهبری و ریاست کنوانسیون در نهایت رای تایید خود را درمورد دلیگیت های بدست آمده از سوی هر یک از نامزدهایی که در دور مقدماتی شرکت کرده اند اعلام می کند.

نکته مهم دیگر این که طبق قوانین برخی از آیالت های آمریکا همه دلیگیت های رقبایی که در جریان رقابت ها اعلام انصراف کرده باشند به تنها داوطلبی که تا پایان رقابت ها در میدان باقی مانده تفویض می شود.

این مقررات انتقادها و شکایت های بسیاری را بویژه درمیان جمهوریخواهانی که از ابتدا با دونالد ترامپ و نامزدی او مخالف بودند برانگیخت که البته در تصمیم نهایی رهبری کنوانسیون تاثیری نداشت و در نهایت ترامپ با کسب مجموع هزار و 725 دلیگیت از سوی پال رایان رییس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر حزب جمهوریخواه این کشور نامزد رسمی این حزب برای ورود به کاخ سفید آمریکا شد.

روزنامه 'یو اس ای تودی' هم نوشت، حزب جمهوریخواه با داشتن 17 نامزد، پس از برگزاری 56 انتخابات مقدماتی و 16 ماه مبارزه انتخاباتی سرانجام روز سه شنبه نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

با توجه به اینکه نام ترامپ تنها اسم در فهرست حزب جمهوریخواه بود، همانگونه که دبیر این کنوانسیون گفت، نتیجه انتخابات روز سه شنبه کنوانسیون از قبل مشخص بود.

از بسیاری جهات، این انتخابات کنوانسیون، یک بازی شمارش محسوب می شد و عدد جادویی آن یک هزار و 237 یا همان رای اکثریت هیات های انتخاباتی در کنوانسیون است.

طرح مسائلی مانند کشیدن دیوار در مرز مکزیک، خروج از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و واداشتن متحدان این کشور به پرداخت هزینه در قبال حمایت واشنگتن از آنها باعث تبدیل ترامپ به جنجالی ترین نامزد انتخابات آمریکا در چند دهه اخیر شده است.

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر با هشتم نوامبر ۲۰۱۶ میلادی برگزار خواهد شد که هیلاری کلینتون از حزب دمکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه به این دوره از انتخابات راه یافته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان