arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

واکنش نماینده مجلس با "افزایش شوکه کننده ی آمار سرطان"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آلاینده‌ها باعث ایجاد تغییراتی در ساختار بدن می‌شود که به پیدایش سرطان کمک می‌کند، گفت: آمار مربوط به افزایش سرطان در کشور باید از مرجع اصلی و نهایی آن که وزارت بهداشت و درمان است، ارائه شود.

به گزارش انتخاب؛ "اکبررنجبرزاده"  تصریح کرد: استنشاق مواد آلاینده تاثیرات بسیار زیادی را در افراد دارد و باعث تغییراتی در بدن می‌شود که این تغییرات منجر به پیدایش سرطان در بدن می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا آلاینده‌های هوا اثرات تخریبی بر روی بدن دارد و زمینه را برای ایجاد سرطان آماده می‌کند اما دلایل افزایش عوامل سرطان‌زا در کشور باید بررسی بیشتری انجام شود.

وی همچنین در رابطه به ارائه آمارهای مربوط به افزایش سرطان در کشور، افزود: آمارهای ارائه شده در کشور برای افزایش و رشد سرطان باید از مرجع رسمی آن اعلام شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مرجع اصلی ارائه این آمارها وزارت بهداشت و درمان است و نظر نهایی را این وزارتخانه در مورد رشد سرطان و موارد تاثیرگزار بر روی آن خواهد داشت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آلودگی هوا ناشی از دود اتومبیل وعوامل شیمیایی نیز یکی از علت‌های ایجاد سرطان است اما اینکه به چه میزان این آلودگی در هوا وجود دارد و همچنین اثر‌گزاری آن بر روند ایجاد و افزایش سرطان‌‎ها به طور دقیق مشخص نیست.

رئیس فراکسیون مبارزه با دخانیات خاطرنشان کرد: یک فرد با یک یا دوسال استفاده موارد دخانی به سرطان دچارنخواهد شد بلکه سرطان پس از گذشت ۸ الی ۱۰ سال خود را نشان خواهد داد؛ سرطان‌هایی مانند ریه ، حنجره و...۹۰ درصد منشاء آن استفاده از مواد دخانی و سیگار است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت؛ "صدرالدین علیپور " مدیرعامل مراکز معاینه فنی خودروهای تهران گفته بود: به دلیل افزایش آلاینده های هوا متاسفانه آمار بیمارهای سرطانی عجیب و غریب به صورت وحشتناکی رشد یافته است به طوری که پزشکان در این عرصه دچار شوک شده اند.

وی افزود: تعجب من از افرادی است که خود در این محیط زندگی می کنند اما، قانون افزایش سن معاینه فنی را تصویب می کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
1
چرا کسی از پارازیت های ماهوارهای سخنی به میان نیاورده
نظرات بینندگان