arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

توضیحات فرمانده پدافند هوایی درباره عدم اجازه ورود به هواپیمای مركل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) درباره ممانعت از عبور هواپیمای حامل مركل صدراعظم آلمان از فضای كشورمان گفت : قضیه هواپیمای خانم مركل اشتباهی بود كه خلبان آن هواپیما داشت و ما هیچ‎گونه مسئله‌ای نداشتیم. این هواپیما اگر پلانش گفته می‌شد مثل صدها پرواز دیگر كه از انواع و اقسام كشور‌ها عبور می‌كنند، اجازه عبور می‌یافت هرچند این هواپیما بعد از گذشت مدت زمانی كه خلبانش به خود آمد، اجازه گرفت و عبور كرد.

به گزارش انتخاب؛ امیر فرزاد در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینكه وزارت خارجه آلمان این موضوع را تكذیب و اعلام كرده است كه پلان هواپیما از قبل به ایران اعلام شده بود، گفت: اگر این تنها پروازی بود كه از طرف آلمان عبور می‌كرد این حرف درست بود اما در روز بالغ بر 60 فروند هواپیما داریم كه از اروپا به مقصد آسیای شرقی پرواز می‌كنند و اینها همه هماهنگ هستند و هیچ مشكلی وجود ندارد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به وظیفه پدافند هوایی در جلوگیری از ورود هواپیماهای ناشناس به كشور گفت: وظیفه پدافند هوایی از كشف شروع می‌شود یعنی دیدن هرگونه هواپیمای پرنده در فضا و هوا و بعد از كشف، وظیفه شناسایی شروع می‌شود تا هواپیمای دوست را از دشمن تشخیص دهیم.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از این مراحل مرحله رهگیری است كه اگر هواپیما دوست باشد اجازه عبور داده می‌شود و اگر دشمن یا ناشناس باشد، اجازه ورود به فضای كشور به او داده نمی‌شود و هیچ هواپیماهای كشوری و لشكری از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح كرد: هرنوع هواپیمایی كه قصد ورود به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد باید با شبكه یك‎پارچه پدافند هوایی كه در اختیار قرارگاه خاتم الانبیای ارتش است، هماهنگ كند.

اسماعیلی در پایان سخنانش تاكید كرد: خانم مركل اگر باز هم بخواهد از فضای ایران عبور كند، مجوز صادر می‌شود البته اگر به حرمت‌ها و قوانین‌ كشوری و بین‌المللی ما احترام بگذارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
آخه عزیز من مردم رو چی فرض کردین؟! خلبان رمزو یادش میره اونم خلبان صدر اعظم آلمان!!! اونم رمزی که یه ماه پیش هماهنگ شده بود!!! بابا دمتون گرم...
نظرات بینندگان