arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

ورود موتلفه به انتخابات ریاست جمهوری 96 با یک نامزد حزبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت:معاون سیاسی حزب موتلفه از تلاش این حزب برای معرفی یک نامزد حزبی برای انتخابات آتی خبر داد.

صالح اسکندری معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به تشکیل اولین جلسه شورای انتخابات حزب موتلفه اسلامی، اظهار کرد: در این جلسه مباحثی همچون استخراج شاخص‌های نامزدهای انتخابات و ارزیابی آنها، چگونگی نحوه ورود حزب به انتخابات و برنامه‌های حزب برای اداره کشور مطرح شد.

وی افزود: پنج گام و مرحله برای انتخابات در این شورا طراحی شد که در حال اجرای این مراحل هستیم. ما شاخص‌های ارزیابی نامزدها را بر اساس بیانات امام (ره)، رهبر انقلاب و اسناد بالادستی کشور استخراج کردیم و بر اساس آن، نقاط ضعف و قوت نامزدهای انتخابات را بررسی کردیم.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه جمع‌بندی حزب موتلفه این است که در انتخابات آتی با یک نامزد حزبی به انتخابات ورود کند،‌ تصریح کرد: موتلفه برای اولین بار به عنوان یک حزب، نامزد معرفی می‌کند. البته معرفی نامزد حزبی منافاتی با روند همگرایانه اصولگرایان ندارد و موتلفه در این گفت‌وگوها مشارکت می‌کند.

اسکندری در پاسخ به این پرسش که اگر اصولگرایان در جمع‌بندی نهایی خود، نامزدی را معرفی کنند که مورد نظر موتلفه نباشد،واکنش موتلفه چه خواهد بود؟ گفت: اظهار نظر راجع به این مسائل کمی زود است. فعلاً آنچه مسجل است آن است که موتلفه با نامزد حزبی در انتخابات شرکت می‌کند.

معاون سیاسی حزب موتلفه در ادامه با بیان اینکه شاهد گذار در فرهنگ سیاسی جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: در این گذار مردم به جای انتخاب افراد در انتخابات، به احزاب و در واقع به خرد جمعی اعتنا می‌کنند و از فردمحوری فاصله می‌گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما در موتلفه معتقدیم که تشکیل دولت اسلامی بدون نوسازی نظام سیاسی و احزاب ممکن نیست، اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین وسیله برای تشکیل دولت اسلامی است. انتخابات فرصتی برای بازسازی احزاب است تا احزاب برنامه‌های خود را به مردم ارائه کنند و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند. نوسازی نظام سیاسی بدون تقویت فرهنگ حزبی و احزاب ممکن نیست.

نظرات بینندگان