arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

ترور نافرجام مفتی پیشین مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مفتی پیشین مصر که به مخالفت آشکار با اخوان المسلمین می‌پردازد روز جمعه (دیروز) از یک سوء قصد جان سالم به در بُرد.

به گزارش انتخاب ، تنها یک روز بعد از اعلام خبر کشته شدن سرکرده گروهک تروریستی انصار بیت المقدس در سینا، «علی جمعه» مفتی سابق مصر ار تلاش برای سوء قصد جان سالم به در بُرد.

روزنامه «العرب»، گزارش داد علی جمعه روز جمعه (دیروز) برای نماز در مسجدی در شهرک 6 اکتبر در غرب قاهره حضور پیدا کرده بود که به سوی او تیراندازی شد.

بر اساس این خبر یک گلوله به پای یکی از همراهان او اصابت کرده اما مفتی پیشین مصر که یکی از شخصیت‌های برجسته الازهر است آسیب ندیده است.

دولت مصر گروهک‌های افراط‌گرای وابسته به داعش و القاعده را عامل این اقدامات معرفی می‌کند، هشام برکات دادستان مصر یکی از معروف ترین چهره‌های سیاسی این کشور بود که بعد از روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، ترور شده است.

گروهک «الحسم» که دولت مصر ادعا می‌کند نزدیک به اخوان المسلمین است مسئولیت این حادثه را برعهده گرفته بود؛ این گروه پیش از این نیز تلاش برای ترور رئیس سازمان اطلاعات فیوم را نیز برعهده گرفته بود.

علی جمعه بعد از این حادثه در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه «سی بی سی»، انگشت اتهام را به سوی اخوان المسلمین نشانه گرفت و اعلام کرد: آنها از دو سال پیش تلاش می‌کنند مرا به قتل برسانند اما من به نوشتن کتاب‌ و افشاگری در خصوص این گروه ادامه خواهم داد.
نظرات بینندگان