arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

کانادا روادید برای نامزد دبیرکلی سازمان ملل صادر نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'آمیناتا ترائوره' کنشگر اهل مالی و نامزد دبیرکلی سازمان ملل، در میان کسانی است که کانادا روادید شرکت در نشست 'مجمع جهانی اجتماعی' برایشان صادر نکرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از  تارنمای کانادایی سی بی سی، ترائوره امروز در گفت و گو با رادیو کانادا گفت: صادقانه بگویم، انتظار چنین چیزی را نداشتم؛ به ویژه چون من قبلا چند بار برای سخنرانی در موضوعات مشابه به کانادا رفته ام.

این کنشگر اهل مالی گفت که به او اطلاع داده اند که درخواست روادید او، کامل نبوده است؛ اما درباره نقص موجود در این درخواست به وی اطلاعی نداده اند.

به گفته ترائوره، او بتازگی مدارکش را برای سومین بار به سفارت کانادا در داکار (پایتخت سنگال) ارسال کرده، اما پس از مواجهه با دیوان سالاری های پیچیده، از شرکت در همایش منصرف شده است.

'آمیناتا ترائوره' افزود: نمی دانم بالاخره روادید خواهند داد یا خیر؛ اما امروز به این جمع بندی رسیدم که با در نظر گرفتن همه این دردسرها، نمی خواهم شبیه به کسی باشم که به او ترحم کرده اند.

ترائوره تجربه یادشده را 'نگران کننده' و 'درسی بیم آفرین برای دموکراسی' نامید.
با وجود حساسیت رسانه ها به همایش مجمع جهانی اجتماعی، چندین فرد و سازمان همچنان نتوانسته اند برای شرکت در آن، روادید خود را دریافت کنند.

سازمان مهاجرت کانادا می گوید کسانی که روادید نگرفته اند، فرم های درخواست روادید را با دقت پر نکرده بودند.

مجمع جهانی اجتماعی که همایشی سالانه میان کنشگران و روشنفکران جهان است، از 9 تا 14 اوت (19 تا 24 مرداد) در مونترال برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان