arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

دیدار عمار حکیم با نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا، اتحاد جامعه جهانی در نبرد با داعش در موصل را خواستار شد و داعش را خطری برای صلح و امنیت جهان دانست.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با برت مک‌گورک، نماینده ویژه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش با اشاره به لزوم مشارکت "داوطلبان مردمی" در عملیات آزادسازی شهر موصل تاکید کرد، عملیات موصل نبردی ملی در عراق است که نیازمند مشارکت همه گروه‌های منطقه‌ای و بهره‌مندی از تمامی پتانسیل‌های انسانی داخلی بدون اثرگذاری بر دیگر عملیات‌ها علیه داعش است.

حکیم در ادامه این دیدار بر اهمیت افزایش تلاش‌های جامعه جهانی و اتحاد همه طرف‌ها در نبرد با تروریسم در موصل تاکید کرد و گفت: داعش خطری برای صلح و امنیت جهان است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: جهان یا باید برای نابودی داعش در عملیات موصل متحد شود و یا اینکه در هر کوچه و خیابان در سراسر جهان با داعش مبارزه کند چرا که هیچ جا در جهان از خطرتروریسم در امان نیست.

حکیم در پایان این دیدار اظهار داشت: عراق در آستانه خروج از بحران است و در حال حاضر به حمایتی بین‌المللی برای بازسازی مناطق آزاد شده و رسیدگی به مرحله پس از نابودی داعش و برقراری صلحی داخلی نیازمند است.

مک‌گورک عصر روز پنجشنبه به همراه معاونش برای دیدار با مسئولان دولتی و امنیتی عراقی و همچنین نمایندگانی از ائتلاف بین‌المللی وارد عراق شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان