arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

امام جمعه اهل سنت کیش: عبور ازدیدگاه های رهبری وخط قرمزهای نظام حرام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه اهل سنت کیش با تاکید براینکه شیعه و سنی همه از دوستداران رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: ما از دیدگاه های معظم له و خط قرمزهای نظام به اندازه یک بند انگشت هم عبور نخواهیم کرد و آن را حرام می دانیم. 
 
به گزارش انتخاب، خادمان حرم ثامن الحجج (ع) که به همراه پرچم سبز متبرک این حرم از عصر روز پنجشنبه وارد کیش شده اند، امروز پس از حضور در بیمارستان کیش و عیادت از بیماران با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه شیعه و سنی در کنار یکدیگر در ایران زندگی می کنند، افزود: برای خودمان خط قرمزهایی داریم و عبور از آن را حرام می دانیم.
شیخ یعقوب شمس اظهارکرد: همه ما از دوستداران رهبر معظم انقلاب هستیم و از دیدگاه های ایشان حتی به اندازه یک بند انگشت عبور نخواهیم کرد.

امام جمعه اهل سنت کیش که خود ازمداحان اهل بیت (ع) است، افزود: به نام های حسین و حسن افتخار می کنم و ارادتمند اهل بیت هستم و مقاله ای نیز در وصف امام رضا (ع) نوشته ام ،همه ما مدیون اهل بیت(ع) هستیم و آنان را دوست داریم.

وی به شیطنت های دشمنان نظام و انقلاب اشاره و تصریح کرد :متاسفانه در برخی از شبکه های ماهوارها برخی به دنبال جدایی اهل سنت و شیعه هستند اما آنها باید بدانند این جدایی امکان پذیر نیست چرا که همه ما ایرانی و زیر یک پرچم و نظام واحد زندگی می کنیم و به این ایرانی بودن خود نیز افتخار می کنیم .

امام جمعه اهل سنت کیش تاکید کرد: پیشرفت و شادی کشور برای همه خوش و بدی و ناملایمات آن برای همه بد است ،اگر کشور ناامن شود این ناامنی برای همه و اگر پیشرفتی در آن حاصل می شود برای تمامی کشور است .

وی با تاکید بر اینکه اهل سنت نیز شهدای زیادی تقدیم کشور کرده اند، افزود: این امر نشان از همدلی میان شیعه و سنی دارد.

شیخ یعقوب شمس در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار گفت: همه از اردتمندان امام رضا (ع) هستیم و پرچمی که شما خدام حرم رضوی حمل می کنید را بر دیدگان خود می نهیم چرا که نام آن حضرت را با خود به همراه دارد و افتخار می کنم که بارها برای زیارت آن حضرت به همراه خانواده خود به مشهد مقدس رفته ام.

وی به دل نوشته های که برای اهل بیت (ع) نوشته است اشاره کرد و گفت: زمانی که در مورد اهل بیت (ع) مطالعه و تحقیق می کنم مطالبی بر دل و ذهنم نقش می بندد که آن را موهبتی الهی می دانم .

شیخ یعقوب شمس تصریح کرد : اگر توجه داشته باشید در این سرزمین که خون مظلوم کربلا و یارانش برزمین ریخته درگیری ها پایان ندارد و این بخاطر همان جنایت و ظلمی بود که در حق امام حسین ( ع) مرتکب شده بودند و تمام فتنه ها و مشکلات در این زمان سرآغاز همان دوران است.
محمد رضا بحلول یکی از خادمان امام رضا (ع) نیز در این دیدار گفت: همزمان با دهه کرامت هیات های زیادی از حرم رضوی به استانهای کشور اعزام شدند که این کاروان نیز پس از عبور از شهرهای مختلف امروز میهمان مردم خونگرم جزیره کیش هستند .

این خادم حرم رضوی افزود: بیرق آقا علی ابن موسی الرضا(ع) همچون چتری در کشور گسترده شده و کشور جمهوری اسلامی را از فتنه های دشمنان حفظ خواهد کرد.

در این مراسم نشان متبرک امام رضا (ع) و تصویری از بارگاه آن حضرت به شیخ یعقوب اهدا شد .
شیخ یعقوب نیز دل نوشته ای در دفتر خاطرات خادامن حرم رضوی به یادگار نوشت.

خادمان امام رضا (ع) به همراه پرچم متبرک حرم رضوی عصر پنجشنبه وارد جزیره کیش شدند و با حضور در مزار شهدای گمنام با آرمان های آنها تجدید میثاق کردند .

حضور در صدا و سمای کیش ، شرکت در مراسمی در حسینیه فاطمه الزهرا (س) ، عیادت از بیماران در بیمارستان کیش ، دیدار با امام جمعه اهل سنت ، شرکت در نماز جمعه از جمله برنامه های این کاروان در کیش بوده است .

کاروان خدام امام رضا (ع) امروز کیش را به مقصد بندر چارک ترک خواهند کرد .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان