arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

اظهارات وزیر خارجه ایتالیا درباره تشکیل نیروهای امنیتی لیبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای گفت، نگرانی اصلی کشورش باثبات کردن وضعیت در لیبی به منظور جلوگیری از موج ورود مهاجران از این کشور به اروپا و همین طور مقابله با تهدید تروریسم در این کشور است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پائولو جنتیلونی، وزیر امورخارجه ایتالیا امروز(دوشنبه) در مصاحبه ای که در یکی از نشریات این کشور منتشر شد گفت: ایتالیا آماده بررسی درخواستهای لیبی برای کمک به این کشور در زمینه تشکیل نیروهای امنیتی متعارف خود است.

جنتیلونی خاطر نشان کرد: ما درخواستهای بالقوه لیبی و مطابقت آنها با طرح های سازمان ملل را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ما منتظر هستیم ببینیم آیا آنها به عنوان مثال از ما درخواست کمک به تشکیل نیروهای امنیتی عادی خود خواهند کرد یا خیر. یک وظیفه مهم و دشوار دولت لیبی تغییر شکل تدریجی مجموعه گروه های شبه نظامی مختلف در این کشور و تبدیل آنها به یک نیروی مسلح متعارف است.

وزیر خارجه ایتالیا تاکید کرد: می توان این کار را با تشکیل گارد ریاست جمهوری در لیبی شروع کرد و بعد این امکان وجود دارد که به سمت تشکیل نیروهای امنیتی متعارف از جمله پلیس و واحدهای  نظامی دولتی لیبی برویم.

جنتیلونی اظهار کرد: نگرانی اصلی ایتالیا ایجاد ثبات در وضعیت لیبی به منظور جلوگیری از موج ورود مهاجرانی که عازم ایتالیا می شوند و همچنین مقابله با تهدید تروریستی است.

وی همچنین به سه محور اصلی سیاست ایتالیا در قبال لیبی پرداخت که شامل حمایت از دولت توافق ملی در لیبی، کمک به اتفاق نظر میان گروه های مسلح رقیب در این کشور و حفظ یک موضع واحد بین المللی درباره حل و فصل جنگ در لیبی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان