arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

آمریکایی‌ها با نگرانی از برخی اقدامات نظامی در سوریه حمایت می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس نظرسنجی جدیدی مشخص شد بسیاری از آمریکایی‌ها نگران مداخله نظامی زمینی کشورشان در سوریه هستند با این حال از برخی اقدامات نظامی در این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در نظرسنجی موسسه شورای امور خارجی در شیکاگو مشخص شد بسیاری از آمریکایی‌ها مخالف اعزام نیرو به سوریه، مسلح کردن نیروهای ضد دولتی یا مذاکره برای توافق صلح با رییس جمهوری این کشور هستند.

با این حال و در مجموع ‌72 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق حملات هوایی علیه داعش در سوریه و سایر گروه‌های افراطی هستند و 57 درصد هم گفتند که موافق اعزام تنها نیروهای ویژه به سوریه برای مقابله با این گروه‌ها هستند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که 52 درصد از شرکت کنندگان حمایت خود را از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه ابراز کردند و تنها 42 درصد گفتند که از اعزام نیرو به سوریه برای مقابله با گروه‌های افراطی در منطقه حمایت می‌کنند. درضمن، 26 درصد هم گفتند که موافق ارسال سلاح به گروه‌های ضد دولتی هستند. همچنین 31 درصد از شرکت کنندگان خواستار کمک آمریکا برای مذاکرات صلح به منظور پایان بخشیدن به درگیری‌ها در سوریه و ماندن بشار اسد، رییس جمهوری سوریه در قدرت هستند.

53 درصد از حامیان جمهوری خواهان در این نظرسنجی گفتند که حامی اعزام نیرو به سوریه هستند در حالیکه تنها 42 درصد از حامیان دموکرات‌ها و 32 درصد از حامیان کاندیداهای مستقل از این مساله حمایت کردند.

درباره مساله پذیرش مهاجران نیز 56 درصد از حامیان دموکرات‌ها تمایل خود را برای این مساله ابراز داشتند درحالیکه تنها 18 درصد از حامیان جمهوری خواهان و 32 درصد از حامیان کاندیداهای مستقل از پذیرش آوارگان سوری حمایت کردند.

این نظرسنجی در تاریخ 10 تا 27 ژوئن سال جاری میلادی و از 2061 فرد در شیکاگو انجام گرفته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان