arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

شهردار لندن: باید از شر جرمی کوربین خلاص شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار لندن به اعضای حزب کارگر تاکید کرد که اگر می‌خواهند از یک شکست انتخاباتی دیگر اجتناب کنند باید از شر جرمی کوربین به عنوان رهبر این حزب خلاص شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صادق خان، شهردار لندن که پیشتر اعلام کرده بود، در رقابت‌ها بر سر رهبری حزب کارگر جانبداری نخواهد کرد، گفت: در حال حاضر از اوئن اسمیت حمایت می‌کنم چرا که کاملا بعید است حزب کارگر تحت رهبری جرمی کوربین بازگشت به قدرت را تضمین کند.

صادق خان در مقاله‌ای تند و انتقادی برای روزنامه آبزرور نوشت: رهبر کنونی حزب کارگر اعتماد نمایندگان پارلمان در کاخ وست مینیستر را از دست داده و نمی‌تواند اعتماد و احترام رای دهندگان را به دست آورد.

وی همچنین به شدت عملکرد جرمی کوربین در کمپین رفراندوم اتحادیه اروپا را محکوم کرده و گفت: او باید بار تقصیر خود در رای خروج از اتحادیه اروپا را به دوش بکشد.

موفقیت صادق خان در پس گرفتن پایتخت برای حزب کارگر یکی از نقاط روشن برای این حزب در سری ناکامی‌های انتخاباتی مه سال گذشته است و حمایتش از اوئن اسمیت کمک بزرگی برای این عضو سابق کابینه سایه حزب کارگر و وزیر سابق کار و امور بازنشستگی محسوب می‌شود.

صادق خان در مقاله خود گفت: من جرمی کوربین را یک عضو اصولی حزب کارگر می‌دانم و از انتخاب او در سال گذشته به عنوان رهبر حزب کارگر پشیمان نیستم اما در این مدت کوربین نشان داد که خصوصیات لازم برای موفق شدن در این سمت را ندارد. هر طور که بسنجید اگر جرمی کوربین به عنوان رهبر حزب کارگر باقی بماند، کاملا بعید است که این حزب در انتخابات پارلمانی آتی پیروز شود.

وی افزود: امید اعضایی که به حزب ما پیوسته‌اند بار دیگر با سرعت زیادی در حال از بین رفتن است. کوربین تاکنون ثابت کرده که نمی‌تواند یک تیم کارآمد و موثر سازماندهی کند و در به دست آوردن اعتماد و احترام مردم انگلیس ناکام بوده است. محبوبیت شخصی جرمی نسبت به تمامی رهبران اپوزیسیون کمتر است که امری بی‌سابقه محسوب می‌شود و حزب کارگر از این مساله به شدت رنج می‌برد. او اعتماد بیش از ۸۰ درصد از نمایندگان پارلمان از حزب کارگر را از دست داده و می‌ترسم که ما تحمل ادامه این راه را نداشته باشم.

شهردار لندن همچنین کمپین بی‌رمق کوربین در رفراندوم اتحادیه اروپا را مقصر کاهش حمایت‌ها از کمپین ماندن در اتحادیه اروپا دانست و گفت: جرمی در جریان کمپین رفراندوم و پس از آن رهبری که به شدت به آن نیاز داشتیم را از خود نشان نداد. موضع او در خصوص عضویت در اتحادیه اروپا هرگز مشخص نبود و رای دهندگان او را باور نکردند. یک سوم از رای دهندگان حزب کارگر تا یک هفته قبل از برگزاری رفراندوم می‌گفتند که نمی‌دانند موضع حزب‌شان در این رفراندوم چیست، شما نمی‌توانید تنها رسانه‌های متخاصم را مقصر بدانید. اگر ما به اندازه کافی قوی و شفاف بودیم، پیام‌مان به گوش مردم می‌رسید.

صادق خان ادامه داد: این آزمونی بود که کوربین کاملا در آن شکست خورد و قطعا اوضاع در انتخابات پارلمانی نیز همین گونه خواهد بود.

نظرات بینندگان