arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

1270 سردفتر جديد ازدواج جذب مي شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: از5700 شرکت کننده در آزمون سردفتری ازدواج 1270 ، نفر پذیرفته می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، احمد تویسرکانی در حاشیه برگزاری این آزمون در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: اکنون حدود چهار هزار سردفتر ازدواج در کشور فعالیت دارند که این تعداد کافی نیست و نیازهای مردم را در زمینه ازدواج و ثبت آن تامین نمی کند.

وی ادامه داد: به همین علت برای جذب سردفتران ازدواج فراخوان عمومی کردیم که حدود 5700 نفر داوطلب شرکت در این آزمون شدند و در صددیم حدود1270 نفر آنان پذیرفته شوند .

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : حدود120 نفر از این تعداد در مناطق اهل تسنن فعال می شوند. تویسرکانی افزود: سعی ما بر این است که تا حدود یک ماه آینده نتیجه این آزمون را اعلام کنیم و پذیرفته شدگان آزمون کتبی برای حضور در مصاحبه حضوری نیز دعوت می شوند.

وی گفت: پذیرفته شدگان نهایی این آزمون به عنوان سردفتر در مناطق مشخص شده که عمدتا شهرستان ها و مناطق فاقد سردفتر ازدواج هستند ، مشغول کار می شوند و ابلاغ انتصاب آنان نیز صادر می شود. تویسرکانی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این آزمون تسهیلات خوبی برای همه مناطق کشور به ویژه مناطق دورافتاده ایجاد و نیازها تامین شود.

وی گفت: سعی کرده ایم نیاز همه مناطق کشور به ویژه مناطق اهل تسنن تامین شود به همین علت بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان در این آزمون از مناطق کردستان ، سیستان و بلوچستان و ترکمن صحرا هستند. معاون رئیس قوه قضائیه افزود: ارزیابی ما این است که هیچ منطقه ای از نظر دسترسی به سردفتری ازدواج با مشکل مواجه نخواهد بود و برنامه ریزی ما این است که به ازای هر 15 هزار نفر جمعیت ، یک سردفتر ازدواج داشته باشیم.
نظرات بینندگان