arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

داعش تصفیه خانه اصلی الرطبه عراق را منهدم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه تروریستی تکفیری داعش در ادامه تخریب زیرساخت ها و به جا گذاشتن زمین سوخته در عراق، تصفیه خانه اصلی الرطبه در غرب استان الانبار را منهدم کرد و این منطقه را با بحران فقدان منابع جایگزین روبه رو ساخت.

به گزارش انتخاب،  یک منبع نظامی محلی روز شنبه گفت که داعش با بمب گذاری و کار گذاشتن مقادیر زیادی مواد منفجره، تصفیه خانه اصلی الرطبه که آب شرب و آشامیدنی را از حلقه چاه های این منطقه تامین می کرد، منهدم کرده است.

رسانه های عراقی از قول سرهنگ ولید الدلیمی، گزارش کردند که این تصفیه خانه در 20 کیلومتری شرق الرطبه به طور کامل منهدم شده است و با توجه به فقدان گزینه های جایگزین برای تامین آب منطقه، بسیاری از مناطق الرطبه را با بحران آب روبه رو خواهد کرد.

الرطبه، منطقه ای واقع در 420 کیلومتری غرب بغداد در استان الانبار ، اوایل سالجاری میلادی توسط نیروهای عراقی و عشایر منطقه از کنترل داعش خارج شد، با اینحال حملات تروریستی و تخریبی داعش طی این مدت همچنان ادامه یافته است.

در طول بیش از دو سالی که داعش بر بخش هایی از شمال عراق که 5 استان این کشور را در بر می گیرد، سیطره یافته بود، عمده زیرساخت های منطقه نابود شده است. پل ها، جاده ها ، کارخانه ها و نیروگاه ها و از جمله پالایشگاه های عراق در شمال این کشور به طور عمده آسیب دیده و به علاوه زیرساخت های شهری، به ویژه مراکز آموزشی، درمانی، امدادی و خدماتی نیز منهدم شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان