arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵

انتقاد آیت‌الله هاشمی از اقدامات شیطنت‌آمیز سعودی‌ها که مانع حضور ایرانی‌ها در مراسم حج شد/ جای کیمیا علیزاده در میان ما خالی ست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفیم که ایرانیان امسال در حج نبودند و امیدواریم اقدامات شیطنت آمیزی که مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج شد، برای سال آینده اصلاح شود.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار مدال‌آوران و قهرمانان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در المپیک ۲۰۱۶ ریو و داوران و مسؤولان ایرانی حاضر در آن مسابقات، با تبریک عید قربان به همه مسلمانان جهان، گفت: متأسفیم که ایرانیان امسال در حج نبودند و امیدواریم اقدامات شیطنت آمیزی که مانع حضور حجاج ایرانی در مراسم حج شد، برای سال آینده اصلاح شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری آیه «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاهُ عَلَیْکُمْ وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ وَ اللَّهُ یُؤْتی‏ مُلْکَهُ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ ، سوره بقره آیه ۲۴۷» به تفسیر و تشریح این آیه پرداخت و گفت: بخش آخر این آیه، کاملاً برای ورزشکاران دانشجو صدق می‌کند که باید گفت انتخاب شما از بین جوانان ایرانی که هم علم می‌آموزید و هم ورزش می‌کنید، کار خدا و به خاطر ویژگی‌های علمی و جسمی شماست.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم که اندیشمندان و علما را به عنوان طبقه‌ای از طبقات اجتماعی مورد تکریم و احترام می‌داند، گفت: این ویژگی، وقتی با ورزش همراه  ‌شود، برجسته‌تر می‌شود و شما باید قدر این لطف خداوند را بدانید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش، با تأکید بر اهمیت ورزش برای سلامت جسمی و اخلاقی جامعه، گفت: ورزش، نیاز واقعی جامعه است و هر چه ورزش عمومی‌تر، جامعه سالمتر، با نشاط تر و با اخلاق‌تر می‌شود.

وی با یادآوری برخی از خاطرات ورزشی زندگی خویش، به برنامه دوران ریاست جمهوری خویش برای توسعه و فراگیری ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به موانع طبیعی و غیرطبیعی که می‌دانستم وجود دارد به فرزندم فائزه مسئولیت دادم تا به این مسأله بپردازد که پس از سالها هنوز دارد کارش را برای ورزش زنان ادامه می‌دهد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ورزشکاران ما قهرمانانی پهلوان بودند که با اخلاق و منش ورزشکاری خود به دنیا نشان دادند که بی‌دلیل نیست مردم ایران تاریخی‌ترین تمدن بشریت را دارند.

وی با یادآوری بعضی از طرح‌هایی که در دوران ریاست مجلس شورای اسلامی و بعدها ریاست جمهوری برای تسهیل ورود رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معزز آنان و بعدها نخبگان به دانشگاه و مقاطع عالی تحصیلی انجام داده است، در توضیح سرگذشت مصوبات مجلس و بعدها آیین‌نامه اجرایی دولت، گفت: کار ورزشکاران مدال آور ایران هم آن‌قدر ارزشمند است که برای تحصیل آنها باید اقداماتی شود تا الگوی کاملی برای جوانان ایرانی و باعث تشویق و ترغیب آنها برای روی آوران به ورزش در کنار پرداختن به تحصیلات عالیه و دانشگاهی شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی سخنان خویش با بیان این جمله که جای خانم علیزاده در میان ما خالی است، گفت: او کاری تاریخی کرده است که البته قبل از او نیز دختران ایرانی در پارالمپیک نشان داده بودند که زنان ایران از افتخارات مردم و کشور هستند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان