arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۵

گلایه یک امام جمعه از قبوض سنگین آب و برق/قدرت نظامی ایران می‌تواند اسرائیل را از روی زمین بردارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام‌جمعه ایلام گفت: دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را در کشورمان نهادینه کرد.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام با بیان اینکه اولین مناسبت مهم در کشور آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی است، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از 13 میلیون دانش‌آموز و دانشجو و بیش از یک میلیون معلم و استاد در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول تعلیم و تعلم خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه عائله‌مندترین وزارتخانه در کشور، وزارت آموزش و پرورش است، افزود: هر کشوری که نظام تربیتی محکمی دارد بدون شک جامعه‌‎ای سالم و پیش رو خواهد داشت، دست‌اندرکاران آموزش باید دقت داشته باشند که نوجوانان و جوانان را با اصول دینی و اسلامی بار بیاورند و آنها را با اخلاق اسلامی بیش از پیش آشنا سازند.

لطفی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ ایران اسلامی است، تصریح کرد: قطعا نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) الهام بخش انقلاب اسلامی و حماسه 8 سال دفاع مقدس ما بود که همین عامل باعث پیروزی و اقتدار ملت ما بوده است.
‌وی با تاکید بر اینکه اگر آموزه‌های حسینی نبود قطعا نه شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم و نه ایستادگی در جنگ تحمیلی، گفت: قیام و ایستادگی رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس رنگ و بوی عاشورای حسینی داشت و فرهنگ عاشورایی عامل اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

‌امام‌‎جمعه ایلام یادآور شد: اگر امروز دشمنان نظام جرات حمله به ایران را ندارند، به خاطر این است که اقتدار ما در 8 سال جنگ را دیده و فراموش نکرده‌اند و اقتدار نظامی ایران اسلامی و حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف باعث شده ما در همه صحنه‌ها پیروز باشیم.

لطفی با اشاره به اینکه چرا برخی از شخصیت‌های ما می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران دور کرد، افزود: این یک تحلیل ناشیانه است، چرا که ما همواره مورد تهدید و تحریم بوده‌ایم، ولی نکته مهم اینجاست که چرا دشمنان هیچ گاه نتوانسته‌اند این تهدیدها را عملیاتی کنند؟ چون می‌دانند که شکست می‌خورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام ادامه داد: قدرت نظامی و اقتدار دفاعی ما این توانایی را دارد که اسرائیل را از زمین بردارد. اینها همه از دفاع مقدس برای ما حاصل شده و همین مهم فرهنگ ایثار و شهادت را در کشورمان نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا همیشه باید زنده نگه داشته شود، عنوان کرد: باید از رییس جمهور عزیز کشورمان بابت سخنان اخیرشان در مجمع عمومی سازمان ملل تشکر کرد، چرا که سخنان رییس جمهور در مجمع جهانی امسال در سازمان ملل حاکی از این بود که آمریکا و متحدانش بر تعهداتشان در برجام عمل نکردند و آقای روحانی نیز از آنها گلایه کرد، اما بهتر این بود که همان طور که آنها بد عهدی کردند، ما هم مقابله به مثل می‌کردیم.

لطفی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا نصیحت‌پذیر نیست بلکه یک رژیم مستکبر است، عنوان کرد: ما باید در برابر آمریکا از موضع اقتدار عمل کنیم و ثابت هم کرده‌ایم که مقتدریم و آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و به این مساله بسیاری از سیاست‌مداران آمریکایی اذعان دارند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه آمریکا قابل نصیحت نیست و اگر تن به مذاکرات داد، به خاطر قاطعیت رهبری و اقتدار ایران اسلامی بود، اضافه کرد: بهتر بود که رییس جمهور با زبانی در شأن مردم ایران که همان زبان رهبری است با آمریکایی‌ها حرف می‌زد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید در داخل کاری صورت گیرد که آمریکایی‌ها را امیدوار کند، یادآور شد: ‌نباید فراموش کرد که دلارهای کثیف سعودی آبرویی برای سازمان ملل بافی نگذاشت که دبیر کل سازمان ملل اذعان داشت دلارهای سعودی نگذاشت مسئله سوریه پایان پذیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه ایران باید با زبان قدرت با آمریکا حرف بزند، گفت: قبوض سنگین آب و برق مردم ایلام را ناراحت کرده و این دستگاه‌های خدمات رسان نباید عوامل بدبینی مردم را فراهم کنند بلکه ملاحظه مردم را داشته باشند.‌
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان