arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۶۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۰
قسمت پنجم ستون "جسوترین و بامزه ترین های هفته" در "انتخاب"

جسورترین و بامزه ترین های این هفته در "انتخاب"

حجت الاسلام علم الهدی یکی از اعضای ثابت این ستون ، به تازگی پا فراتر از تخصص خود(حجاب) گذاشته و در مورد مدیریت شهری و شهرسازی سخن گفته است. وی در خطبه های نمازجمعه مشهد گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که مدیران شهری برای الگوی شهرسازی به کشورهای کفر سفر می‌کنند و از آن‌ها الگو می‌گیرند؛ شهری که مظهر شهوت‌رانی باشد و شهری که از تفرجگاه آن به عنوان عرصه آزادی شهوت‌رانی، بی بند و باری و ولنگاری یاد شود، این جامعه جامعه ضد علی است و علی تبار نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و بامزه ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.

(نخستین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")

(دومین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")

(سومین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")

(چهارمین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")

هفته ی گذشته (هفته ی دوم خردادماه)، تقریبا مانند دیگر هفته ها، تحلیل و اظهار نظرهای بامزه و بعضا جسورانه ای در محافل خبری شنیده شده است که در ذیل به ان اشاره می شود:

شخصیت های شیرین هفته




1. علم الهدی: حجت الاسلام علم الهدی یکی از اعضای ثابت این ستون ، به تازگی پا فراتر از تخصص خود(حجاب) گذاشته و در مورد مدیریت شهری و شهرسازی سخن گفته است. وی در خطبه های نمازجمعه مشهد گفت:  یکی از مشکلات امروز ما این است که مدیران شهری برای الگوی شهرسازی به کشورهای کفر سفر می‌کنند و از آن‌ها الگو می‌گیرند؛ شهری که مظهر شهوت‌رانی باشد و شهری که از تفرجگاه آن به عنوان عرصه آزادی شهوت‌رانی، بی بند و باری و ولنگاری یاد شود، این جامعه جامعه ضد علی است و علی تبار نیست.

وی که همیشه درمورد فضای مجازی اطلاعاتی را فاش می سازد که مو به تن آدم سیخ می شود می گوید: الان که من با شما حرف می‌زنم حداقل جمعیت افراد حاضر در این جا بالای ۶۰ هزار نفر است، من حرف می‌زنم و شما بنا به گرایش دینی قبول می‌کنید؛ این صحبت‌ها از صدا و سیما هم پخش می‌شود، ۵۰ نفر هم قبول ندارند و می‌خواهند کشور طویله باشد و میدان تاخت و تاز عیاشی‌ها و بی بندباری‌ها،‌ بی‌ناموسی‌ها و بی‌عفتی‌ها. این‌ها می‌آیند و در ۱۰۰ سایت، ۵۰ یادداشت می‌گذارند که می‌شود ۵۰۰۰ یادداشت؛ بعد مسوول روابط عمومی این آقای مدیر می‌گوید ۵۰۰۰ یادداشت ضد حرف امام جمعه مشهد است پس جامعه وی را نمی‌پذیرد؛ چرا جامعه مجازی را می‌بینید؟ بیایید فضای واقعی جامعه را ببینید؛ فضای واقعی جامعه این یک میلیون جوان در حال اعتکاف است نه آن‌هایی که به یک امام جمعه و چند سایت در پایگاه اطلاع‌رسانی انتقاد کرده و او را مسخره می‌کنند.

شاید فضای مجازی هم مصداق همان دختر دوچرخه سواری را پیدا کنند ، که به فرموده ی حضرتشان از هر درنده ای درنده تر است.



2. شجونی: این عضو خسته روحانیت مبارز که طی یکی دو سال اخیر، صرفاً به خاطر فضای تند و و توهین و هتک، فرصت بازگشت به عرصه سیاست را یافت و البته شانی در حد نفرات اول انقلاب اسلامی، برای خود قائل است، اخیرا اظهاراتی در مورد نشریه ی توقیفی 9 دی به زبان رانده که یقینا [به دلیل محبوبیت بالا نزد مردم بالاخص جوانان] باعث افزایش فروش این هفته نامه می شود. وی با تعریف و تمجید از نشریه 9 دی گفته است: ما به شدت با توقيف هفته‌نامه پرمخاطب و تأثيرگذار« 9 دي»مخالفيم. شجونی در ادامه می گوید: جاي تأسف است كه بشنويم اين هفته نامه، آن هم به بهانه‌هاي واهي بدون هيچ مقدمه و تذكر قبلي يكباره متوقف شده است.

جالب است ایشان توجه ندارند ، بهانه ی واهی توهین به مقام روحانیت بوده ، نه نام آقای خاتمی یا کس دیگری. فقط دوست دارم بدانم اگر این کاریکاتور موهن را نشریه ی جناح مقابل منتشر می کرد، همین آقای شجونی چگونه کفن پوشان را خودجوش به خیابان ها می فرستاد. باور کنید این سیاست یک بام و دوهوا، زیادی لوث شده، ضمناً لوس و بی مزه هم شده؛ فایده ای هم ندارد و شما را به مقاصدتان نمی رساند!



3. ناجا: سردار روزبهانی گفته است: بدحجاب‌ها جریمه نقدی می‌شوند .

جناب سردار حالا اومدیم ، یه بی حجابی رو گرفتید ، جریمش کردید ، پول نداشت ، یه مقدار خلافی هم از قبل داشت ، باید راهنماییش کنید پارکینگ تا جریمش رو بده بعد ترخیص بشه ؟ البته یه پیشنهاد جدی هم داریم ، با توجه به رونق توپ اقتصادی کشور ، به هر بانوی ایرانی یک دسته چک اختصاص بدین تا در مواقعی که خدای نکرده جریمه میشن ، مجبور شن چک بکشن و در نتیجه پاشون گیر میشه و اگه پرداخت نکنن برگشت و زندان . اینکار چند تا فایده هم داره ، که مهمترینش کاهش سن ازدواجه ، چرا که باباها که از پس خرج روزانه بر نمیان ، لااقل دختر رو زود شوهر می دن که اگه باز خدای نکرده جریمه شد ، شوهره چشمش کور جریمه رو پرداخت کنه! ای ول به این آینده نگری سردار.



4. میراث فرهنگی: اساسا دلیل اصلی تشکیل این سازمان نامشخص است، چرا که از زمانی که ما به خاطر داریم این سازمان همیشه درگیر مسائل سیاسی بوده تا فرهنگی و اید هم میراث!

هر روز از گوشه و کنار ایران خبری به گوش می رسد که مربوط به تخریب بنایی تاریخی است. به تازگی خبری در مورد کاخ مدفون شده هخامنشی "لیدوما" که در زمین کشاورزان واقع شده است، با بی توجهی سازمان میراث فرهنگی خریداری نشده است و از طرفی کشاورزان هم نمی توانند نون در نیاورند.


ما از نمایندگان تقاضا می کنیم برای اینکه مسئولین این سازمان خیلی راحت تر بتوانند در حوزه مسائل سیاسی سخن بگویند و به مسائل پی و پا افتاده ای مثل میراث فرهنگی نپردازند، فوراً این سازمان را با همون وزارت ارشادی که می گید ادغامش کنن، نشد با اون وزارت خونه..... هم ادغام کردید بدک نیست، فقط زودتر فضا رو برای رفقا و اظهارنظر سیاسی آماده فرمایید.




5. سردار ساجدی نیا: وی که با اظهارات خود چندین هفته است که این ستون انتخاب را به تسخیر خود در اورده است در تازه ترین افاضات خود گفته است: پلیس می تواند کیف شهروندان را تفتیش کند.

اولاً کیف انواع دارد ، کیف دستی ، کیف مدرسه ، کیف اداری ، دوشی و البته زنانه و مردانه . حالا همشو میشه تفتیش کرد یا برخی از انواع فوق الذکر ؟

دویماً بعد از تفتیش چی میشه ؟ اگه یهو یه مظنون توپ پیدا شد و کیفشو بررسی کردن ، چیزی نبود . حق اون بنده خدا چی میشه که مردم چهرشو به سرچ ذهنی سپردن و در صورت عبور روزانش از اون مسیر همه به دید مظنون ِ متهم ِ دزد نگاش می کنن .

سیوماً اصلاً دنبال چی می گردن ؟

چهاریوماً به خاطر امنیت از لطف شما ممنونیم، فقط بی زحمت زنگ زدیم 110 زیر نیم ساعت بگید پلیس رو برسونن که بشه (اگه اجازه بدید) ازش به عنوان اورژانس استفاده کنیم!


6. مدير مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست: مدير مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست گفت: هواي تهران در حال حاضر در شرايط سالم قرار دارد. خدارو شکر ، این هم خبر رسانی از نوع هزاره سومه دیگه ، خودمون خودمون رو تکذیب می کنیم . ریزگردهایی که قدرت دید رو تو بسیاری از شهرها پایین آورده و با چشم غیرمسلح هم مشاهده میشه ، بنابر مصالح به دید آقایون نمیاد. خدا خیر بده صندلی گرم و نرم ریاست و کولر گازی و دستگاه تهویه هوا رو !



7. کیهان= کیهان به خانم ها توصیه کرد و نوشت: گاهی شوهرتان را بدزدید! آخی چه رمانتیک! کیهان تو هم ؟ توهم زدم ، یعنی من دارم کیهان می خونم ؟ نه این صفحه یهو الکی رفته تو چاپخونه ، شاید از طرف همین فتنه و انحراف بوده باشه وگرنه کیهان ؛ خدایا توبه!

در ضمن من می گم گاهی شریعتمداری جان غیب می زند، پس بگو....!


8. بلیط سفر امید ها به المپیک لندن سوخت : در بازی برگشت امیدهای ایرانی 2 بر صفر بازی را به حریف نه چندان قدر عراقی خود واگذار کردند. علت این قضیه کم کاری بازیکنان و کادر فنی و ایراد داوری نبود ، بلکه خبری بود که چند ساعت قبل از بازی به اردوی تیم ملی رسید: بازی رفت را که یک بر صفر به سود ایران تمام شده بود با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا و به دلیل گم شدن نامه این کنفدراسیون در فدراسیون فراتر از آسیای ما ، 3 بر صفر به سود عراقی ها تمام شد.

این خبری بود که پنجشنبه صبح در اردوی تیم ملی امید دهان به دهان می گشت .علت تغيير نتيجه بازي رفت، استفاده از كمال كاميابي نيا در اين بازي بوده كه دو اخطاره بوده و مسئولان تيم اميد بي توجه به اين قضيه، او را نيمه دوم به زمين فرستاده اند. البته  كنفدراسيون فوتبال آسيا هم پيش از بازي رفت كتباً به فدراسيون ايران اعلام كرده بوده كه كاميابي نيا محروم است ولي اين نامه گويا «گم» شده است ! بله ! و اما جناب کفاشیان ، عزیزم شما که قراره چند وقت دیگه فوتبال جهان رو مدیریت کنی چرا آخه ؟ و دیگر هیچ !


باور کن فدراسیونم باید بدیم خود دکتر! هیچ کی اینجا عرضه نداره!



9. مشایی: خیلی جالب است که کسی پیش خود فکر کند که 14 خرداد به شهادت رسیده و عروج می کند! این پیش بینی ها البته مختص جناب ایشان است! البته با توجه به اینکه ایشان 14 خرداد شهید نشدند، منتظریم تاریخ بعدی را متعاقباً اعلام کنند! منتظریما!


شخصیت های جسور هفته



1. کمیته امداد: این کمیته که به دستور حضرت امام خمینی (ره) برای قشر مستضعف جامعه ایران تاسیس شد امروز به دلیل آنکه به قول دکترجان هیچکس سرش را روی زمین گرسنه نمی گذارد، ظاهرا در ایران دیگر فعالیتی ندارد و تمام خیرات خود را شامل مردم لبنان و افریقا کرده است. اخیراً در همین رابطه گزارشی منتشر شده است که بدین شرح است: سرپرست کمیته امام خمینی کل خانوارهای مورد حمایت کمیته‎ امداد در لبنان را بیش از شش هزار خانوار با جمعیتی بیش از 11 هزار نفر شامل یتیم، سالخورده، زندانی، معتاد، مطلقه، عقب‌مانده، از کارافتاده، نابینا، بیمار، محروم و بی‎سرپرست ‌بیان کرد.


اول اینکه کمیته امداد این را ببیند که در این روستا 70 معلول با فقر یا مرگ دست و پنجه نرم می كنند

دوم : واقعاً جسارت می خواهد اینجا کسی سرش را گرسنه زمین نگذارد! بعد بروند سراغ گرسنه های کشورهای دیگر..به قول معروف: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!...البته فعلاً که باید چراغ رو به مسجد ببریم!



2. رییس دیوان عالی کشور: آیت الله گرگانی گفت: ما نباید از نیروی انتظامی انتظار داشته باشیم بیاید و با بدحجاب‌ها برخورد کند. این اشتباه است. این معلول علتی است که خودمان آن را به‌وجود آورده‌ایم. یکی بستگی به تربیت خانواده ها دارد و مسئله بعد مدرسه است. باید دید چه اندازه مدارس و دبیرستان‌های ما روی حجاب کار می‌کنند که دختران، باحجاب بار بیایند. ماعلت‌ها را فراموش کرده و می‌خواهیم با معلول مبارزه کنیم. آیت الله گرکانی افزوده اند : اخلاق هنوز در جامعه ما نهادینه نشده است. آسیب‌شناسی، اولین گام در این مسیر است و بعد از آن باید آسیب‌زدایی کنیم؛ همانند یک پزشک که اول، بیماری را شناسایی کرده و بعد به درمان آن می‌پردازد. در این مورد عرضی نیست، و تنها از نظر کارشناسانه و منصفانه حمایت نموده ، برای سایر مسئولین مرتبط توجه به فرمایشات ایشان را آرزو می نماییم.



3. توکلی: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اطرافیان احمدی نژاد یا مفسدند یا منحرف یا هر دو. وی در ادامه گفته است: احمدی نژاد هر سه گزینه ی صالحی را رد و گفته"ملک زاده".

 خوب آخه جناب توکلی ، آدم که نمیشه مفسد باشه و منحرف نباشه و یا بلعکس ؟ بعد ممکن نیست این وسط یه دونه ، فقط یدونه آدم حسابی پیدا بشه ؟ آخه عزیزم شما یه دوره ای از جناب دکتر حمایت می کردید ، اون موقع این اطرافیان کجا تشریف داشتند ، شاید توسط اجنه از دید حضرتتان محو شده بودند ؟ یه وقتایی آدم حرف نزنه بهتر نیست ؟ البته نه برای همه، حداقل اونایی که مجال حرف زدن و نقد دولت نمی دادن، حالا چه ها که نمی کنند. دمتون گرم بابا، این سیاست عجب نمکیه!



4. وزیر کار: شیخ الاسلامی که با رئیس هیات دولت در بیان اظهارات جسورانه رقایت سنگین نزدیک دارد در جدیدترین تلاش خود برای پیش افتادن از رئیس جمهور گفته است: بیکاری معضل جهانی است و بر روی ما هم تاثیر گذاشته!

شیخ الاسلام در واکنش به فریادهای دو دو نمایندگان آمارهای وزارت کار مبنی بر ایجاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل را دقیق اعلام کرد و گفت: این آمارها نتیجه کار ۳۱ گروه کارشناسی در ۳۱ استان کشور است. از یک طرف دولت می گوید بحران اقتصادی جهان بر روی ان تاثیر نگذاشته و از طرفی می گوید بیکاری در ایران تاثیر گرفته از خارج از کشور است.


البته بنده حق رو به جناب وزیر می دم، قبل از دولت نهم، پسرخاله، دخترخاله، عمه و شوهر عمه، و البته دختر و پسر گرام عمه، دایی ها و .... البته فامیل های همسر، بیکار بودند و همش الافی می کردن، الحمدالله الان یه چرخ توی همون وزارت خونه بزنه می بینیم که چقدر شرایط بهتر شده و همه خدا رو شکر مشغولن؟ اینهم به نوعی ایجاد اشتغاله!

آقای وزیر  ! خدا پشت و پناهت، دعای عمه و خاله و .... همیشه پشت سرته! بقیه رو هم بی خیال، مهم اینه توی فامیل بتونیم سرمون رو بالا نگه داریم.



5. ذوالنور: جانشین نماینده ولی  فقیه در سپاه در اظهارات بی سابقه اش که حمله ای به مواضع اخیر احمدی نژاد و اطرافیانش بود، گفت: فکر می کردند مشایی 14 خرداد شهید شده و، عروج کرده و امام زمان 15 خرداد ظهور می کند! وی همچنین گفت که اگر احمدی نژاد در مجلس استیضاح شود، بالاترین رای تاریخ را خواهد داشت.

این حمله، بی سابقه ترین نوع افشاگری علیه رییس جمهور بوده است.



6. مادر احمدی نژاد: آقای ذوالنور گفته اند: مادر آقای احمدی نژاد، اخیراً در اظهارنظری که جسارت زیادی می خواهد، خطاب به رییس جمهور (فرزند خود) گفته اند به خاطر اینکه جلوی همه می ایستی، آق ات می کنم!

ان شالله مشکلی پیش نیاید!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مردمک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
16
چقد باحاله این قسمت جسورترین و .....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
13
دمت گرم انتخاب....بهتره به شخصیت جسور هفته خودتونم اضافه کنید! :D
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
9
با حال بود
بي خيال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
13
تبريك ميگم بخاطر اين ستون.خوشحاليم كه اون حرفهاي ما رو كه انتخاب درج نميكنه اينجا ميبينيم! اما بي خيال ! خيلي باحال بود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
7
شماره هاي 1و2 در قسمت شيرين آنقدر شيرين بودند كه مرض قند گرفتم و در قسمت جسور از جسارت شماره 5 جفت كردم!!
ناشناس
|
NORWAY
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
3
oخیلی خندیدم ایول
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
8
آقا همه رو بی خیال.این علم الهدی رو انتخاب بچسبه واسه این ستونش کافیه.عجب اعجوبه ای داریم ما تو مشهدمون............همون موقع که یه دختر کوچولو با دوچرخه از جلوش رد میشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
8
1
درود بر آقای علم الهدی کاش امام جمعه تهران بود
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
6
این علم الهدی فکر کرده ادمایی که تو اینترنت هستند مجازیند نه واقعی ؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
4
اين آقاهه که قراره مجسمه آري بزرن رو هم براداره را جزو شخصيت بي مزه ي بي نمک بي منطق بزارين!!!
رهگذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
3
1
اولا آيت الله علم الهدي نه حجت الاسلام
بعدشم اگه ميخواين شوخي كنين سعي گنيد اهانت نشه
ايشون به اندازه همه سنتون زحمت كشيده وكار علمي فرهنگي كرده
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
1
کمیته امداد با حال بود
محمد صبوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۶
0
2
خیلی جالبه وقتی نظام با ارازل و اوباش و بی حجابان بر خورد میکند سریع عکس العمل نشون میدید ولی وقتی کسی به ناموستون چپ نگاه می کنه ناراحت میشید! خلاسه تکلیف ما رو روشن کنید این ناموس ،خودشو واسه کی بزک کرده اگه واسه مردم ؟ پس خواهشا وقتی یه متلکی هم بهش گفتن اون شوهر باغیرت یا داداشش ناراحت نشه . دم آقای علم الهدای گرم قربون هرچی مرد با غیرته .
نظرات بینندگان