arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

'ابوالعینین شعیشع ' شیخ‌القراء مصر در گذشت

«ابوالعینین شعیشع»، شیخ‌القراء مصر و دبیرکل اتحادیه قاریان و حافظان قرآن این کشور شامگاه دیروز، دوم تیرماه، در سن 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ابوالعینین شعیشع»، شیخ‌القراء مصر و دبیرکل اتحادیه قاریان و حافظان قرآن این کشور شامگاه دیروز، دوم تیرماه، در سن 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه «الیوم السابع» چاپ مصر، شیخ ابوالعینین شعیشع، از قاریان مشهور مصر، شامگاه دیروز در سن 89 سالگی به دیار باقی شتافت.

استاد ابوالعینین‌ شعیشع، در سال 1343 هجری قمری مصادف با 1922 میلادی در «بیلا» از توابع استان «کفرشیخ» متعلق به مصر علیا به دنیا آمد. وی مراحل اولیه قرائت را در دوران کودکی زیر نظر خانواده خود فراگرفت و سپس در محضر استادان فن قرائت به تکمیل این علم پرداخت.
شعیشع در 17 سالگی برای اولین بار در رادیوی مصر به تلاوت قرآن پرداخت و این موفقیت خود را مرهون مساعدت‌هاى مرحوم استاد شیخ «عقیق» شاعر و مؤلف داستان پیامبر بزرگ اسلام(ص)، می‌داند و از این به‌ بعد بود که تلاوت‌های استاد شعیشع پیوسته از همه رادیوهاى کشورهاى عربی و اسلامى پخش می‌شد.

مرحوم استاد شعیشع تنها قارى عصر خود بود که به‌ روش استاد کل قرائات و نابغه زمان، مرحوم «محمد رفعت»، به تلاوت مى‌پرداخت و به‌ همین سبب از مشاهیر عصر خود به‌ شمار مى‌رفت و همواره مشتاقان قرآن کریم از قرائت او بهره مى‌بردند.

استاد «ابوالعینین شعیشع» سفرهای متعددی به جمهوری اسلامی ایران داشت و در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و مسابقات بین‌المللی اوقاف به‌عنوان داور حضور داشته است.
نظرات بینندگان