arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

نیویورک تایمز: ترامپ نزدیک به دو دهه فرار مالیاتی داشته است/ ترامپ: نیویورک تایمز وابسته به قدرت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در تازه ترین دور از افشاگری روزنامه های طرفدار دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیویورک تایمز شنبه اسنادی را مبنی بر فرار مالیاتی ترامپ منتشر کرد.

در گزارش جنجالی نیویورک تایمز علیه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه آمده است که او به احتمال زیاد، بطور قانونی توانسته است ۱۸ سال از پرداخت مالیات فرار کند.

 نیویورک تایمز که هفته گذشته به طور رسمی حمایت خود را از نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات، هیلاری کلینتون اعلام کرد، در این گزارش اختصاصی اعلام کرد به اسناد مالیاتی دونالد ترامپ در سال ۱۹۹۵ دست پیدا کرده است.

این اسناد نشان می دهند که رقیب جمهوریخواه کلینتون، برای سال مالی ۱۹۹۵ مبلغ ۹۱۶ میلیون دلار ضرر و زیان گزارش کرده که بر اساس قوانین فدرال این مقدار ضرر به او اجازه می داده حدود ۱۸ سال از پرداخت مالیات بر درآمد معاف شود.

این سوابق، استفاده مالیاتی غیرمعمول دونالد ترامپ از چندین شکست تجاری اش در اوایل دهه ۹۰ را نشان می دهد. شکست هایی مثل سوءمدیریت در اداره  کازینوهای آتلانتیک سیتی، ورود ناموفق او به بیزنس حمل و نقل هوایی و خرید بدموقع هتل پلازای منهتن.

کارشناسان مالیاتی نیویورک تایمز پس از تحلیل اسناد فاش شده گفته اند مبلغ ۹۱۶ میلیون دلار ضرر و زیان گزارش شده ترامپ را از پرداخت سالانه حدود ۵۰ میلیون دلار مالیات فدرال به مدت ۱۸ سال معاف می کرده است.

واکنش ترامپ به گزارش نیویورک تایمز
تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ نیز در واکنش به گزارش افشاگرانه نیویورک تایمز اعلام کرده اند که این روزنامه اسناد مالیاتی مذکور را که متعلق به ۲۰ سال پیش بوده بطور غیرقانونی بدست آورده است.

تیم تبلیغاتی ترامپ در ادامه گفته است:  این شاهد دیگریست بر اینکه نیویورک تایمز همانند عموم رسانه های وابسته به قدرت، دنباله کمپین هیلاری کلینتون، حزب دموکرات و منافع جهانی آنهاست.

نحوه عملکرد کنونی FBI و دپارتمان دادگستری امریکا در قبال پرونده ایمیلهای هیلاری کلینتون و دروغ های بیشمار او بسیار بدتر و غیرقانونی تر از چیزی است که در دولت نیکسون اتفاق افتاد. ترامپ صدها میلیون دلار مالیات پرداخته است اعم از مالیات شهری، ایالتی، فدرال، مالیات بر املاک، مالیات بر فروش، مالیات کارفرما و ..
نظرات بینندگان