arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

طالبانی:اردوگاه اشرف تا پایان سال تعطیل می‌​شود/مصلحی:باجداشدگان از اشرف،باعطوفت برخوردمی​کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«اردوگاه گروهک تروریستی منافقین تا پایان سال تعطیل می​شود». این وعده جلال طالبانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی مبارزه جهانی با تروریسم بود.

به گفته رئیس جمهور عراق، به همین منظور کمیته سه جانبه‌ای از سوی عراق، ایران و صلیب سرخ جهانی تشکیل شده تا تصمیمات و اقدامات لازم در جهت تعطیلی پادگان این گروهک تروریستی پیگیری شود.

طالبانی خاطرنشان کرد: دولت عراق به شدت با تجاوز به خاک همسایگان مخالفت می‌کند و ما امیدوار هستیم کشورهای منطقه همچنین در راستای تحقق منافع عراق گام هایی بردارند.

وزیر اطلاعات هم در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گفتگوهایی را با مسئولان عراقی انجام داده ایم تا هرچه زودتر وضعیت پادگان اشرف را روشن کنند، به مهر گفت: دستگاه اطلاعاتی کشور اقدامات قابل توجهی در کنترل و دستگیری اعضای چنین گروهکهای تروریستی دارد.

حجت الاسلام حیدر مصلحی در خصوص اقدامات دستگاه امنیتی در جلوگیری از فعالیت گروهک های تروریستی در داخل کشور، اظهار داشت: اقدامات گروهکهای تروریستی مختلف است و مجموعه ای که بعنوان گروهک نفاق و منافقین وجود دارند هم اکنون در حال اضمحلال و فروپاشی هستند.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای اینکه هر چه زودتر فروپاشی گروهک تروریستی منافقین صورت گیرد دستگاه اطلاعاتی برنامه هایی را در دستور کار داشته و اقداماتی را انجام می دهد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در این زمینه ما در داخل عراق گفتگوهایی را با مسئولان عراقی انجام داده ایم تا هرچه زودتر وضعیت پادگان اشرف را روشن کنند.

وی با اشاره به اینکه سایر گروهکهای تروریستی در غرب و شرق کشور مستقر هستند، گفت: البته هیچکدام از این گروهکهای تروریستی در داخل کشور متمرکز نیستند بلکه گروهکهای وارداتی هستند و از خارج کشور با سرمایه گذاری سرویسهای جاسوسی از جمله سازمان موساد، سازمان سیا و سازمان جاسوسی انگلیس وارد کشور می شوند.

مصلحی تصریح کرد: بدلیل اشراف گسترده اطلاعاتی دستگاه امنیتی کشور این گروهکهای تروریستی وارداتی نمی توانند در داخل کشور متمرکز باشند. دستگاه اطلاعاتی کشور اقدامات قابل توجهی در کنترل و دستگیری اعضای چنین گروهکهای تروریستی دارد، اما بدلائل امنیتی فعلا از بیان این موارد معذوریم.

وزیر اطلاعات همچنین به ایرنا گفت: با آن دسته از اعضای گروهک منافقین که از این گروهک جدا و یا از ارودگاه اشرف فرار کرده اند و به دامان نظام جمهوری اسلامی ایران بازمی گردند، با عطوفت اسلامی رفتار می شود. 

وی در خصوص نحوه برخورد با اعضای فریب خورده گروهک منافقین که از اردوگاه اشرف فرار کرده و از این گروهک جدا شده اند اظهار داشت: اگر این افراد به دامان نظام جمهوری اسلامی ایران بازگردند برنامه ای برای پذیرش آنها وجود دارد و عطوفت اسلامی شامل حال آنها می شود.

نظرات بینندگان