arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

نخستین واکنش پنتاگون به تازه ترین حمله هوایی ائتلاف در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام عالی رتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نخستین واکنش به تازه ترین حمله هوایی ائتلاف در عراق، خبر اعلام شده مبنی بر کشته شدن بیست تن از هواداران دولت عراق در این حمله را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این مقام پنتاگون که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: در حمله هوایی نیروهای ائتلاف تحت رهبری این کشور در عراق، حدود بیست تن از شبه نظامیان عشایر سنی هوادار دولت عراق در جنوب موصل جان خود را از دست داده اند.

این مقام گفت: این حادثه به احتمال زیاد به دنبال حمله هوایی نیروهای ائتلاف بوده است. ما موضوع را پیگری می کنیم و هر لحظه در حال دریافت اطلاعات در این باره هستیم.

ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا مدعی شده است که به اشتباه شرق القیاره در جنوب موصل را هدف قرار داده است.

در نتیجه این عملیات 20 تن از نیروهای الحشد العشایری کشته شدند.
ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی آماده انجام عملیاتی برای آزاد سازی موصل از سلطه تروریست های داعش هستند.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا بارها نیروهای عراقی را تحت عنوان هدف گیری اشتباه، بمباران کرده اند.

بر همین اساس تشکیلات مردمی الحشد الشعبی از هرگونه مشارکت در عملیات نظامی با حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا خودداری کرده و عملیات هایش را بدون حضور و مشارکت آمریکایی ها انجام می دهد.

فرماندهی بسیج مردمی الحشد الشعبی بارها اعلام کرده که به نیروهای ائتلاف بین المللی اعتماد ندارد و بارها این نیروها به بهانه هدف گیری اشتباه، نیروهای بسیج مردمی الحشد الشعبی را بمباران کرده اند.

نیروهای آمریکایی چندی پیش در داخل اراضی سوریه نیز در یک حمله هوایی مشکوک، مواضع ارتش سوریه را در 'دیرالزور' بمباران کردند و مدعی شدند که این حمله ناشی از اشتباه در هدف گیری بوده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: ائتلاف ، سرکرده ، بسیج
نظرات بینندگان