arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

منابع کرد عراقی: 130 هزار نفر در عملیات موصل شرکت دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کامران حسن یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه در محور کرکوک در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: براساس اطلاعات بدست آمده داعش با تجمیع هزاران کودک و زن در مراکز نظامی خود در مرکز شهر موصل قصد دارد از ابزار سپر انسانی برای جلوگیری از بمباران مراکزشان بهره بگیرد.
 
وی افزود: نیروهای داعش طی روزهای اخیر، هزاران زن و کودک را به مراکز نظامی منتقل کرده اند تا هواپیماها از بمباران مواضع نظامی داعش خودداری کنند.
 
همزمان در چارچوب تحرکات نیروها در موصل زهیر جبوری سخنگوی پلیس نینوا  گفت: در این عملیات 130 هزار نیروی نظامی شامل نیروهای پیشمرگه، ارتش عراق، الحشد العشبی، نیروهای عشایر و گروه های مسلح سنی اهل موصل و پلیس عراق که در کل عراقی هستند، در این عملیات شرکت خواهند کرد.
 
وی افزود: تنها 2 ماه برای پایان عمر داعش در عراق باقی مانده است و مردم عراق در اقدامی بی سابقه متحد شده اند تا تروریست ها را از سرزمینشان بیرون کنند.
 
گفته می شود، این عملیات ظرف روزهای آتی (برخی منابع روز سه شنبه را زمان آغاز
 عملیات اعلام کرده اند)، از 6 محور آغاز خواهد شد.
 
در همین خصوص روز یکشنبه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور دستوری به نیروهای پیشمرگه هشدار داد که تحرک این نیروها براساس ملاحظات حزبی در اقلیم کردستان عراق، منجر به برخورد شدید با آنها خواهد شد.
 
وی همچنین در بیانیه خود خطاب به رسانه ها اعلام کرد هر رسانه ای در راستای منافع تروریست ها اخباری را نشرکند امکان پوشش عملیات موصل را نخواهد داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان