arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۰

برکناری شهردار بندر امام و عدم تمکین از رای عزل

فرماندار ماهشهر ضمن تشریح مشکلات بین شورا و شهرداری بندر امام (ره) و روند عزل شهردار از سمت خود گفت: بعد از تائید رای عزل شهردار توسط فرمانداری رای به شهردار ابلاغ شد که وی تمکین نکرد و در محل شهرداری حضور یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندار ماهشهر ضمن تشریح مشکلات بین شورا و شهرداری بندر امام (ره) و روند عزل شهردار از سمت خود گفت: بعد از تائید رای عزل شهردار توسط فرمانداری رای به شهردار ابلاغ شد که وی تمکین نکرد و در محل شهرداری حضور یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، قائد اسلامی نسب شامگاه دوشنبه در نشست خبری خود در خصوص عملکرد شورای شهر بندرامام (ره) اظهار داشت: از ابتدای ورودم به فرمانداری ماهشهر تا به امروز که حدود یکسال و نیم می گذرد و دائما شاهد اختلافات بین اعضای شورای اسلامی و شهردار بوده ایم.

وی افزود: هر کاری که از دست ما بر می آمد انجام دادم و با برگزاری جلسات مختلف سعی کردم مشکل بین اعضای شورای و شهردار را حل کنم تا بتوانند هماهنگ شوند و به مردم خدمت کنند اما این جلسات و راهکارها کار ساز نبود و همانند گذشته مشکلات ادامه داشت.

فرماندار ماهشهر ادامه داد: چندی بعد با بالاگرفتن اختلافات بین اعضای شورای شهر بندر امام(ره) و شهردار بعضی از اعضا که از حامیان شهردار بودند با ترک جلسه یا عدم حضور در جلسه اعتراض خود را اعلام می کردند که این عمل به هیچوجه پسندیده نیست.

اسلامی نسب ادامه داد: تنشهایی که بین اعضای شورای شهر و شهردار وجود داشت باعث می شد تا تمرکز اعضای شورا و شهردار به سمت مسائل حاشیه ای برود و توان آنها در حل مشکلات مردم و خدمات رسانی کم شود. با وجود درآمدهای بسیار خوبی که شهرداری بندر امام (ره)دارد به دلیل حاشیه سازی در ماههای اخیر شورای شهر و شهرداری اصلا نتوانسته اند از این درآمدها استفاده کنند و وضعیت شهر بسیار نامساعد است و اصلا زیبنده نام این شهر نیست.

فرماندار ماهشهر تصریح کرد: مردم هم که از این وضع خسته شده بودند و از جریانات دقیق پشت پرده خبر نداشتند گاهی اتهاماتی به مسئولان می زدند که این خود باعث تشنج در شهر می شد. اخیرا هم که به دلیل مشکلاتی که بین اعضای شورا وجود داشت تغییراتی در هیئت رئیسه شورا صورت گرفت و بعد از تغییرات این تنشها و اختلاف نظرها بسیار بیشتر و باعث شد که بعد از آن اکثر جلسات شورا به حد نصاب نرسد و چندین جلسه مکرر جلسات شورا برگزار نشود.

وی عنوان کرد: دستورکارهایی که پیش بینی می شد تا در جلسات بررسی و به مشکلات شهر و مردم رسیدگی شود با توجه به عدم حضور برخی از اعضا جلسات تشکیل نمی شد و وضعیت نابسامان شهر روند نزولی پیدا کرده بود. در جلسه بیست و سوم خرداد که شورا دستور کار پنج موردی داشت همه اعضا در آن شرکت کردند و این باعث خرسندی همه شد ولی از آن پنج دستورکاری که قرار بود در جلسه شورا رسیدگی شود فقط به سه مورد رای دادند و سه نفر از اعضا برای دو دستور کار آخر جلسه را ترک کردند.

اسلامی نسب گفت: بعد از آن شورا مصوبه را برای تطبیق با قوانین به فرمانداری ارجاع داد و ما هم طبق قانون که وظیفه فرمانداری است که مصوبات شورا را شکلی بررسی کند این کار را انجام دادیم و طبق ماده قانونی مشخص شد که شورا تشکیل جلسه داده و تا پایان پنج دستور کار جلسه رسمیت دارد. ترک جلسه سه نفر از اعضای شورا بعد از دستور کار سوم باعث نمی شود که جلسه از رسمیت خارج شود و فقط رای اعضایی که حضور ندارند طبق قانون رای منفی حساب می شود بدین صورت که عزل شهردار با سه رای مخالف و چهار رای موافق انجام شد و توسط فرمانداری تائید شد.

فرماندار ماهشهر اظهار داشت: سه نفر از اعضای شورا به این رای اعتراض داشتند و گفتند که ترک جلسه آنها دلیل بر این است که جلسه تشکیل نشده ولی ما به صورت قانونی برای آنها توضیح دادیم که ترک جلسه مساوی با رای منفی است نه عدم تشکیل جلسه که قانع شدند. بعد از تائید رای توسط فرمانداری رای به شهردار ابلاغ شد که شهردار تمکین نکرد و در محل شهرداری حضور یافت.

وی ادامه داد: کار وی کاملا خلاف قوانین بوده است و طبق قانون باید بعد از ابلاغ حکم به وی از آن پیروی و محل شهرداری را ترک می کرد. وی فقط در صورتی می توانست به شهرداری بازگردد که در دادگاههای صالح از خودش دفاع کند و در صورتی که بتوانند در آن دادگاه رای شورا را باطل کند می توانست به کار خود ادامه دهد.

اسلامی نسب اضافه کرد: اما شهردار از این قانون سرپیچی کرد و در بی قانونی محض در محل شهرداری حاضر می شد و حکم شورا را اجرا نکرد. موضوع عزل شهردار توسط شورا و دادگاه پیگیری شد و حکم ترک محیط را به وی ابلاغ کردند که وی دفاعیاتی کرد مبنی بر اینکه در حکم شهردار نیستم اما در محیط شهرداری هستم.

فرماندار ماهشهر ادامه داد: با این دفاعیات دادگاه حکم را پس گرفت و به شهردار وقت ابلاغ کرد که تا زمانی که مدت قانونی برای دفاع دارد می تواند در محیط شهرداری حضور داشته باشد. اما با توجه به مسئولیت فرمانداری در قبال مردم شهرستان ترجیح دادیم به شهردار وقت اعلام کنیم که در محیط شهرداری حضور نداشته باشند زیرا حضور وی در محیط شهرداری باعث ایجاد تشنج و التهاب می شد و در روند کاری شهرداری خلل ایجاد می کرد.

وی ادامه داد: بعد از اعتراضات این موضوع به استان ارجاع داده شد و تصمیمگیری به مراجع استانی واگذار شد که آنها تصمیم بگیرند شهردار در محیط شهرداری حضور داشته باشد یا نداشته باشد. دود این مسائل و درگیریهای بین اعضا و شهردار سابق به چشم مردم بندر امام (ره)رفت و باعث شد از زمان حضور این شهردار مسائل عمده شهر کنار گذاشته شود و به مسائل حاشیه ای پرداخته شد.

اسلامی نسب افزود: با پیامی که از طریق تریبون نماز جمعه به مردم داده شد که دست نگه دارند و اعتراضی به وضعیت نکنند تا مشکلات از طریق مسئولان حل شود مردم کمال همکاری را داشتند و چشم امید مردم به مسئولان است تا چاره ای بیندیشند برای بهبود وضعیت رفاهی شهر که این موضوع عدم درگیری بین اعضا را می طلبد.

وی عنوان کرد: انتظار داریم بعد از پایان این موضوع و ابلاغ مراجع استانی اعضا با همکاری یکدیگر شهردار لایق این مردم را انتخاب کنند و جلسات آنها با نظم و هماهنگی برگزار شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ط.کارگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
خوب بود حرفهای شهردار را هم می نوشتید.این گفته ها چون یکطرفه است هیچ ارزشی ندارد
نظرات بینندگان